Zdravlje

Zdravstveno osiguranje na putovanju možete ostvariti besplatno, ovo su zemlje s kojima KS ima ugovor

Godišnji odmor jer period kada želimo da se opustimo, uživamo i zaboravimo na sve brige. No, uvijek se mogu dogoditi neke nepredviđene situacija, pogotovo kada je u pitanju zdravlje.

FOTO: ILUSTRACIJA
FOTO: ILUSTRACIJA

Da li postoji besplatno putno osiguranje? Šta se dogodi u slučaju hitnog medicinsko zbrinjavanja u inostranstvu? Odgovore smo potražili od Belme Muzakadić, savjetnice za zastupanje i poslove ugovaranja Službe pravnih poslova Zavoda za zdravstveno osiguranje KS.

Pročitajte još

Kako funkcioniše pokrivanje troškova hitnog medicinskog zbrinjavanja u inostranstvu putem zavoda? Postoje li limiti pokrića u zavisnosti od destinacije?

Zavod zdravstvenog osiguranja KS snosi troškove hitnog medicinskog zbrinjavanja svojih osiguranika. Govorimo o osiguranicima koji uredno plaćaju doprinose za obavezno zdravstveno osiguranje. Vrlo je bitno tu naglasiti šta podrazumijeva hitno medicinsko zbrinjavanje, da se ne bi stekao pogrešan dojam. Ono podrazumijeva zbrinjavanje koje se nije moglo predvidjeti, znači neke posebne okolnosti životne i koje se nije moglo odgoditi do povratka osiguranika u mjesto prebivališta. Tako da su to uslovi koji su potrebni da se ispune kako bi Zavod zdravstvenog osiguranja refundirao sredstva za troškove liječenja u inostranstvu za vrijeme prijevremenog boravka.

Besplatno osiguranje i procedura

Ko sve ima pravo na besplatno putno osiguranje, kakva je procedura uopšte za njegovo ostvarivanje? Koliko unaprijed treba podnijeti zahtjev?

Zavod zdravstvenog osiguranja je osigurao da taj postupak zaista bude jednostavan. Znači, on se doslovce sastoji od dva koraka. Prvi korak je da se osiguranici obrate porodičnim ljekarima kako bi oni izdali potvrdu o zdravstvenom stanju. Znači, porodični ljekar će uvidom u zdravstveni karton, potencijalnim pregledom, uputiti izdati potvrdu za ovog osiguranika. Osiguranik sa tom potvrdom se zatim obraća Zavodu zdravstvenog osiguranja za izdavanje potvrde o putnom zdravstvenom osiguranju. Mi uvijek pozivamo osiguranike da promptno reaguju, da planiraju svoje vrijeme i da podnesu zahtjeve najkasnije 7 dana prije odlaska na godišnji odmor. Ovo je općeno aktualna tema u vrijeme godišnjih odmora, međutim ovo je pravo koje traje tokom cijele kalendarske godine, a pravo na putno zdravstveno osiguranje imaju osiguranici u trajanju od 30 dana u toku jedne kalendarske godine.

Koliko su građani upoznati s ovim pravom?

Jako je teško govoriti o osvještenosti građana u kontekstu prava koje oni imaju, obzirom da to pravo na putno zdravstveno osiguranje osiguranici ostvaruju ne samo putem Zavoda zdravstvenog osiguranja. Mi kroz medije pokušavamo poslati poruku, istovremeno naš portal Zavoda zdravstvenog osiguranja je jako ažuriran, s tim u vezi informacije su dostupne, naši telefoni su dostupni, naše poslovnice su otvorene za sva pitanja. Ali, ako govorimo uopšte o svjesnosti građana o potrebi i značaju putnog zdravstvenog osiguranja, onda moramo istaći da je recimo Zavod po statističkim podacima s kojima raspolaže utvrdio da je broj podnesenih zahtjeva u 2024. godini dvostruko veći u odnosu na broj zahtjeva koji je bio u 2022. godini. Tako da u tom dijelu možemo govoriti o trendu povećanja osvještenosti građana u pogledu bitnosti putnog zdravstvenog osiguranja.