Voditelj Službe prometne policije Ravnateljstva policije Hrvatske Josip Mataija kazao je kako su se ovaj vikend tri prometne nesreće dogodile zbog brzine, a u jednoj je bilo oduzimanje prednosti motociklu.
Apelirao je na motocikliste da trebaju prilagoditi na vožnju, ali i na ostale vozače.
– Na početku sezone vožnje motocikala imamo najviše stradalih osoba. Što se tiče statistike, u prošloj smo godini imali 60 posto prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti i oni su bili krivi, a što se tiče teških prometnih nesreća s poginulim osobama, njihova je krivnja išla i do 80 posto, istaknuo je Mataija.
redsjednica Hrvatskog društva za hitnu medicinu Višnja Nesek Adam naglasila je kako zaštitna oprema štiti od smrtnog ishoda do 80 posto, a težih ozljeda i do 60 posto.
– Motociklisti stradavaju na različite načine, ali najčešće je da se oni u nešto zalete, što znači da lete preko prednjeg dijela motora što dovodi do traume glave, a to dovodi do smrtnosti ili trajnog invaliditeta, ali i svih ostalih povreda, rekla je, prenosi HRT.
Predsjednik Udruge Moto Gymkhana Hrvatska, Željko Marinović kazao je kako je za motoriste od opreme samo kaciga zakonski obvezna, ali smatra kako je potrebna potpuna zaštitna oprema, a to znači čizme, hlače i jakna s protektorima, rukavice.
– Mi smo u nedjelju, kada su ljudi stradavali provodili školu sigurne vožnje u Kutini. Stalno ljude obučavamo i educiramo kako bismo im pokazali kakve motocikli benefite donose, ali i opasnosti, istaknuo je.
Smatra kako su motociklisti osposobljeni za vožnju, ali ne i za sudjelovanje u prometu.
Moto Gymkhana bavi se vještinama prolaženja poligona koji zahtijeva preciznost i to je sve više prepoznato kao alat za prevenciju nesreća.
– U osam godina, od kako postojimo u Hrvatskoj, educirali smo 4 tisuće kandidata, rekao je Marinović.