Region

Česi više ne idu na more samo u Hrvatsku

Češki turisti više ne dolaze u Hrvatsku samo zbog mora - sve ih više zanima planinarenje, biciklizam i wellness izvan glavne sezone, složili su se predstavnici turističkih agencija na temelju aktualnih podataka o prodaji putovanja, piše portal "Blesk.cz".

Makarska
FOTO: BOSNAINFO

Iako ljeto i dalje ostaje najtraženiji dio godine za odlazak na more, neke agencije bilježe pad interesa u odnosu na prošlu godinu. Primjera radi, cestovna agencija Invia ove godine bilježi pad od 20 odsto u rezervacijama za Hrvatsku. Direktor portala Slevomat Tomaš Braverman razlog vidi u sve višim cijenama: “Cijene u Hrvatskoj već su uporedive s Italijom i Austrijom.”

“Hrvatska se sve više profiliše kao cjelogodišnja destinacija. Posebno u proljeće i jesen raste interes za planinarenje, biciklizam i wellness odmore”, izjavio je Aleš Kotek, portparol putničke agencije Česke kormidlo.

Za nadolazeće ljeto kod njih je 13.000 klijenata već rezervisalo odmor u Hrvatskoj, što je otprilike jednako prošlogodišnjoj brojci. Prosječna rezervacija iznosi oko 37.000 čeških kruna (oko 1.470 evra), a najčešći gosti su porodice s jednim ili dvoje djece. Slične brojke bilježe i agencije Čedok i Travel Family.

Pročitajte još

Za razliku od njih, agencija Invia bilježi znatan pad interesa: “Potražnja za Hrvatskom počinje zaista padati. Ove godine imamo 19 odsto manji interes nego lani”, rekla je portparolka Jirina Ekrt Jiruškova. Najpopularnija destinacija među njihovim klijentima sada je Egipat, s čak osam puta više rezervacija nego za Hrvatsku.

“Ni po podacima Slevomata Hrvatska više nije najtraženija ljetna destinacija za Čehe”, kaže Braverman. “Najveći trend koji primjećujemo je sve veći interes za Poljsku. Još je uvijek relativno jeftina, a usluga je na visokom nivou. Osim toga, Baltičko more više nije tako hladno kao prije.”

Prema podacima agencija, cijene ljetovanja u Hrvatskoj ostaće ove godine otprilike na prošlogodišnjem nivou, s mogućim blagim poskupljenjima smještaja do 5 odsto. Najtraženija regija i dalje je Istra.

“Češki turisti i dalje najradije biraju porodične apartmane s mogućnošću vlastitog kuhanja, ali raste i interes za luksuznije hotele s all inclusive ponudom. Sve popularniji su i mobilne kućice te glamping, koji privlače one koji traže drukčiji tip smještaja”, rekla je Lenka Laus, menadžerica proizvoda u agenciji Travel Family.

Kad je riječ o prevozu, 60 odsto čeških turista putuje vlastitim automobilom, a po 20 odsto bira autobus ili avion.

Iako će zagrebački aerodrom od 2. jula ponovo povezivati glavni grad s Zagrebom, iz Čedoka poručuju kako zasad nema velikog interesa za aviokarte.

Prema podacima Češke statističke kancelarije, Česi su najviše višednevnih putovanja lani ostvarili u Italiju, dok je Hrvatska pala na drugo mjesto, s 674.000 putovanja koja su trajala četiri ili više noći, što je 17.3 odsto manje nego 2023. godine.

Ukupno je bilo 5.7 miliona višednevnih putovanja, a 2.4 miliona ih je uključivalo kompletno kupljene aranžmane preko agencija – što znači da interes za usluge turističkih agencija ipak blago raste, prenosi “Index“.