To se posebno vidi u Evropi, gdje kupci sve češće biraju konkurenciju umjesto Teslinog sve starijeg asortimana.
Na nekim od najvećih evropskih tržišta za električna vozila kupci masovno napuštaju Teslu, bilo zbog neodobravanja ponašanja njenog šefa Elona Muska, bilo zato što su jednostavno pronašli bolji auto kod drugog proizvođača.
Razlozi su različiti, ali brojke su neupitne. U aprilu je prodaja Tesle u Švedskoj pala ya nevjerojatnih 81 posto, na najniži nivo od oktobra 2022. godine. U Nizozemskoj je zabilježen pad od 73.8 posto u odnosu na isti mjesec lani. U Danskoj i Francuskoj brojke su pale za 67, odnosno 59 posto. Čak i u Portugalu, gdje pad nije bio toliko oštar, prodaja je smanjena za 33 posto, navodi Index.hr.
Sve to događa se uprkos Teslinim pokušajima da oživi svoju poziciju u Evropi lansiranjem obnovljenog Modela Y. Taj električni crossover godinama je bio glavni nosilac Tesline prodaje i redovno se nalazio pri vrhu evropskih ljestvica. No, čak ni redizajn i tehnička unapređenja nisu uspjeli vratiti interes evropskih kupaca.
U prvom tromjesečju ove godine prodaja električnih vozila u Evropskoj uniji porasla je za 23.9 posto. Ipak, Teslina prodaja u istom periodu pala je za 45 posto, na samo 36.167 vozila, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA). Time je tržišni udio Tesle u EU pao s 2.4 posto na 1.3 posto.
Na proširenom tržištu EU, Velike Britanije i država EFTA-e (Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska), Teslina prodaja u prvom kvartalu pala je za 37.3 posto, dok je ukupna prodaja električnih vozila porasla za 28 posto.
Ni u Sjedinjenim Američkim Državama za Teslu situacija nije sjajna. Prema podacima Cox Automotiva, ukupna prodaja električnih vozila u Americi porasla je za 11.4 posto u prvom kvartalu, dok je Teslina pala za 8.6 posto.
Pad u Evropi dolazi nakon izuzetno slabe prošle godine za Teslu, koja je zabilježila najnižu isporuku vozila u više od dvije godine – pad od 13 posto na globalnom nivou.