Crna hronika

Novi detalji stravične nesreće u Hrvatskoj: Vozača autobusa pustiti iz pritvora, vozač automobila neodgovoran

Tvrdnje o nedovoljnoj edukaciji o sigurnosti na cestama su pokriće za lošu prometnu strategiju i alibi za loša rješenja.

FOTO: TANJUG
FOTO: TANJUG

To se vidi iz toga da naši vozači vrlo dobro poznaju pravila kada pređu slovensku granicu, poručio je u stručnjak za promet Željko Marušić, komentirajući jučerašnju prometnu nesreću kod Popovače.

Stručnjak za promet Željko Marušić ustvrdio je kako je pogrešno bilo uhititi vozača autobusa nakon jučerašnje prometne nesreće na A3 kod Popovače u kojoj je poginulo dvoje ljudi.

– Ovdje je najveći problem ne u zaustavljanju u zaustavnoj traci, nego u zaustavljanju na voznoj traci, što se dogodilo i na zagrebačkoj obilaznici prije nekoliko dana. To je potpuno nepredvidiva okolnost na autocesti. Jučer sam ocijenio udjele odgovornosti za izazivanje nesreće – 90 posto na vozaču automobila i 10 posto na vozaču autobusa. Žalim što je vozač autobusa uhićen, koji je najveća preživjela žrtva ove nesreće – uhićen. To je pogrešno. Pozivam policiju da ga pusti. On se našao u situaciju koju nije mogao predvidjeti. Njegova najveća pogreška je što nije postupio po drugoj proceduri, a to je da odmah stabilizira pravac kretanja i maksimalno koči, a ne pokušati zaobići vozilo. Tada bi ovo prošlo bez tragičnih posljedica, rekao je, prenosi HRT.

To pokazuje, kako je naglasio, “da imamo problem na našim cestama i neodgovorne vozače”.

– Službena stajališta o problemu nedovoljne edukacije su pokriće za lošu prometnu strategiju i alibi za loša rješenja. Problem nije u edukaciji. To pokazuju naši vozači čim prijeđu slovensku granicu, kazao je.

Osvrnuo se i na medijsko izvještavanje koje je vozača automobila u jednom trenutku predstavilo kao odgovornog.

– To je jedan loš medijski pristup da se iznose kvazistručne izjave. To je bio jedan kukavički postupak vozača. Krenuo je umoran na put, kada ga je počeo hvatati san, nije se zaustavio nego je nastavio dalje. Automobil ga je odveo prema središnjoj barijeri, a nakon udarca se trznuo, loše reagirao i trebao je usmjeriti vozilo prema zaustavnoj traci. Onda je uslijedio još gori postupak, umjesto da je pokušao na svaki način ukloniti vozilo s ceste, on je neodgovorno napustio vozilo, kazao je.

Ustvrdio je kako je vozač automobila svoj iskaz temeljio na optužbama drugih sudionika u prometu.

– Javno sam rekao jučer da nakon niza pogrešnih odluka, vozač se išao vaditi nauštrb drugih sudionika u prometu. Prvo je optuživao HAC zbog srne, da je ograda propusna, nakon toga je tvrdio da je upozoravao vozače, što je potpuno dubiozno, rekao je.