Kampanja “DOSTA JE BILO!”, pokrenuta s ciljem rasterećenja i reforme uslova poslovanja u sektoru transporta i logistike, već bilježi prve značajne uspjehe.
Zajednički nastup domaćih prevoznika i logističkih kompanija, uz snažnu inicijativu Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine, rezultirao je konkretnim institucionalnim odgovorima i vidljivim pomacima.
Institucije u akciji: Reformski propisi pred finalizacijom
Ministarstvo komunikacija i transporta BiH prihvatilo je sve prijedloge Konzorcijuma, te se trenutno finaliziraju ključni propisi:
-Pravilnik o povratu akciza,
-Pravilnik o licenciranju prevoznika,
-Integrisani sistem drumskih prevoznika,
-Plan rasterećenja sektora, te Pravilnik o primjeni elektronskog teretnog lista (e-CMR).
Završne verzije dokumenata očekuju se već početkom naredne sedmice.
Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH formiralo je platformu za koordinaciju inspekcijskih službi, otvorilo pitanje parafiskalnih nameta i članarina, te pokrenulo proces uklanjanja regulatornih barijera koje otežavaju rad sektora.
Politička podrška i reformske mjere
Ministar Elmedin Konaković, kao zamjenik predsjedavajućeg Savjeta ministara BiH, izrazio je punu podršku inicijativi te pokrenuo diplomatsku ofanzivu prema Evropskoj uniji, koristeći iskustva poput austrijskog pravila 90/180 radi redefinisanja tehničkih barijera u korist domaćih prevoznika.
Vlada Republike Srpske usvojila je zvaničan zaključak o prihvatanju zahtjeva Konzorcijuma, dok je ministar saobraćaja RS Nedeljko Čubrilović najavio spremnost za entitetsku implementaciju predloženih mjera.
Unapređenje graničnih procedura
Uprava za indirektno oporezivanje BiH (UINO), predvođena direktorom Zoranom Tegeltijom, prihvatila je operativni plan sa 10 ključnih mjera za unapređenje granične kontrole, uključujući uvođenje “zelenog puta” za ubrzan protok robe i efikasnije upravljanje prelaskom praznih vozila.
Odgoda primjene “francuskog modela”
Zahvaljujući ostvarenju svih ključnih zahtjeva do roka 25. aprila, Konzorcijum Logistika BiH odlučio je odgoditi primjenu tzv. “francuskog modela” do 4. maja 2025. godine, kada će se procjenjivati dalji stepen implementacije dogovorenih mjera.
Kampanja “DOSTA JE BILO!” time potvrđuje svoj značaj kao snažan impuls za reforme u sektoru transporta i logistike Bosne i Hercegovine, piše AKTA.