U EU-u broj registriranih Tesla pao je na 36.167 vozila u usporedbi sa 65.774 u prva tri mjeseca 2024., što je najveći relativni pad u tom razdoblju među glavnim proizvođačima automobila.
Prodaja Tesle u Europskoj uniji pala je 36 posto u martu u usporedbi s martom 2024.
Nastavak je to negativnog trenda za tog američkog proizvođača automobila u vlasništvu milijardera Elona Muska, iako je pad i malo usporen u usporedbi s početkom godine.
Između januara i februara, registracije su pale za 49 posto na godišnjoj razini.
Volkswagen grupa izvijestila je o blagom porastu od gotovo 5 posto, dok je BMW zabilježio skroman rast od 0,4 posto. Mercedes-Benz je, međutim, zabilježio pad od 6,2 posto.
Sveukupno, registracija novih automobila u Europskoj uniji smanjila se za 1,9 posto u prvom tromjesečju, iako su električna vozila (EV) zabilježila rast od 23,9 posto, dosegnuvši tržišni udio od 15,2 posto.
Registracije električnih automobila značajno su porasle u ožujku u Njemačkoj, Belgiji i Danskoj, a počinju se povećavati u Španjolskoj i Italiji, koje uvelike zaostaju za svojim europskim susjedima.
S druge strane, smanjili su se u Francuskoj (-14 posto u odnosu na ožujak 2024.), pri čemu se još uvijek osjećaju učinci smanjenja ekološkog bonusa.
Ovaj napredak u električnim vozilima u Evropskoj uniji nije dovoljan za automobilski lobi, koji ukazuje na “čvrsti jaz između ambicioznih ciljeva dekarbonizacije i stvarnosti sporijeg prihvaćanja potrošača od očekivanog”, prema Sigrid de Vries, glavnoj direktorici ACEA-e.
U međuvremenu, hibridni modeli sve više preuzimaju europsko tržište: 35,5 posto automobila registriranih u prvom kvartalu bili su hibridi, u usporedbi s 28,7 posto benzinskih modela.
Tvrtka Tesla u utorak je objavila rezultate za prvo tromjesečje koji su lošiji nego što se očekivalo, na što je znatno utjecala suradnja Elona Muska s Trumpovom administracijom.
– Kao što je poznato, vrijeme koje sam proveo u vladi ostavilo je posljedice, rekao je ranije Musk, najavivši da će od maja puno više vremena posvećivati Tesli.