U razdoblju od januara do marta Teslin ukupni prihod iznosio je 19,335 milijardi dolara i bio je manji za devet posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazao je izvještaj.
Ukupni prihod u poslovanju s automobilima potonuo je za čak 20 posto, na 14 milijardi dolara.
Prilagođena dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 17 posto, na 2,8 milijardi dolara.
Neto dobit gotovo se istopila i iznosila je samo 409 miliona dolara. U istom prošlogodišnjem razdoblju iznosila je 1,4 milijarde dolara.
Početkom travnja kompanija je objavila da je kupcima u prva tri ovogodišnja mjeseca isporučila 336.681 vozilo, za 13 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Rezultat je najlošiji od drugog tromjesečja 2022. godine kada su ih prodali nešto više od 250 hiljada.
Tesla je lani s prodanih 1,79 električnih vozila tek za dlaku nadmašio kineskog diva BYD. Prihodom su pak zaostali za BYD-om za otprilike 100 milijuna dolara.
Američka kompanija već dugo nije ‘osvježila’ ponudu, a u Kini pokušavala je cijenama konkurirati domaćim proizvođačima. Teret joj je i politički angažman izvršnog direktora Elona Muska. Brojni su Teslini saloni vandalizirani i u SAD-u i u Europi.
Probleme im zadaju i američke carine Kini i kineski odgovor.
U takvim je uvjetima Tesla obustavio nabavu nekih dijelova u Kini i više ne prima narudžbe kineskih kupaca za Model S i Model X.
U prvoj polovini godine uprava namjerava pustiti u prodaju jeftiniji model automobila koji će proizvoditi na temelju dosadašnje tehnologije i u postojećim pogonima. Ranije su bili najavljivali proizvodnju potpuno novog modela prihvatljivije cijene.