IT

Kako je Skype izgubio bitku s konkurencijom?

Microsoft je objavio kako u maju gasi Skype 14 godina nakon što je kupio firmu, tako prekidajući vezu s pionirom internetskih komunikacija koji je preokrenuo telekom industriju i otvorio put WhatsAppu i Zoomu. Najavljeno je i da će korisnike prebacivati na Teams, prenosi Financial Times.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

“Skype je bio sastavni dio oblikovanja modernih komunikacija i pružio je bezbrojne značajne trenutke”, rekao je Jeff Teper, predsjednik Microsoft 365 kolaborativnih aplikacija i platformi, prenosi Lider.

Skype je bio pionir u video pozivima putem interneta prema bilo kojem dijelu svijeta.

“Skype je bio revolucionarni proizvod svog vremena i uvijek ću biti ponosan i zahvalan na prve članove tima i investitore koji su riskirali s nama”, rekao je njegov suosnivač Niklas Zennström.

Microsoftova odluka da zatvori Skype dolazi sedam godina nakon što je objavio svoju aplikaciju za chat i grupne videopozive Teams, koja je nudila mnoge iste opcije kao Skype. Lansiran 2003. godine zahvaljujući švedsko-danskoj saradnji Niklasa Zennströma i Janusa Friisa, uz podršku estonskih programera Ahtija Heinle, Priita Kasesalua, Jaana Tallinna i Toiva Annusa.

Pročitajte još

Već 2005. Skype je privukao pažnju velikih korporacija te ga je eBay kupio za 2,6 milijardi dolara. No, nakon četiri godine, eBay se odlučio povući i prodao je većinski udio grupi investitora. Microsoft je 2011. prepoznao potencijal platforme i preuzeo je za 8,5 milijardi dolara, planirajući je postaviti kao nasljednika Windows Live Messengera.

Međutim, Skype je s vremenom gubio na važnosti, dok je Microsoft sve više ulagao u razvoj Teamsa, alata za poslovnu saradnju lansiranog 2017. godine, koji je postepeno pno preuzeo primat. Do kraja 2023. godine Skype je imao oko 36 miliona dnevno aktivnih korisnika, prema posljednjim službenim podacima. Istovremeno, Microsoftov Teams nastavio je rapidno rasti, posebno nakon pandemije, dosegnuvši više od 300 miliona aktivnih korisnika. Skype se tako našao pod pritiskom ne samo vlastite konkurencije unutar Microsofta, već i brojnih drugih platformi za komunikaciju i rad na daljinu, koje su tokom pandemije stekle popularnost i učvrstile svoju poziciju na tržištu.

Zašto Skype nije opstao?

Om Malik, jedan od prvih profesionalnih tehnoblogera, na svom je blogu objavio zanimljivu priču o usponu i padu Skypea, aplikacije koja je promijenila način na koji se ranije komuniciralo, prenosi Bug. Skype je ostavio neizbrisiv trag u povijesti digitalne komunikacije, revolucionirajući način na koji su ljudi razgovarali. Besplatni međunarodni pozivi omogućili su povezivanje bez visokih troškova, a popularnost Skypea učinila ga je dijelom pop-kulture – često se pojavljivao u filmovima i serijama, dodatno naglašavajući njegovu važnost. Bio je jedan od prvih primjera tehnologije koja je postala sastavni dio svakodnevnog života, slično kao i prvi iPod. Njegov uspjeh pokazao je snagu ‘mrežnog efekta‘, gdje usluga postaje vrednija s rastom broja korisnika.

Problemi su počeli nakon što je Microsoft preuzeo Skype. Nekad inovativna i agilna kompanija postala je spora i opterećena birokratijom. Kritičari smatraju da je Microsoft, umjesto da unaprijedi Skype, zapravo postpeno ugasio jedan od najprepoznatljivijih brendova digitalnog doba. Fokusiranjem na razvoj Teamsa, firma je pokazala da je izgubila razumijevanje za ono što je Skype činilo uspješnim i jedinstvenim.

Primjer Skypea jasno pokazuje da loše upravljanje može uništiti i najperspektivniju firmu. Nedostatak jasne vizije i nesposobnost da se prepozna prava vrijednost proizvoda mogu imati ozbiljne posljedice. Također, samozadovoljstvo i nesposobnost prilagodbe tržišnim promjenama često dovode do propadanja čak i najjačih igrača. Za one koji žele detaljnije istražiti povijest Skypea, Malik je preporučio CNBC-jev dokumentarac koji prikazuje njegov meteorski uspon i kasniji pad. Skypeova priča podsjetnik je da čak i najinovativniji proizvodi mogu nestati ako ih ne prati kvalitetno vodstvo i jasna strategija.

Prelazak na Teams

Microsoftov prelazak sa Skypea na Teams, korisnicima bi trebao donijeti poboljšano iskustvo s više funkcionalnosti unutar modernije aplikacije. Osim standardnih opcija poput video poziva ‘jedan na jedan‘ i grupnih razgovora, razmjene poruka i dijeljenja datoteka, Teams nudi i napredne mogućnosti poput organizacije sastanaka, upravljanja kalendarima te sudjelovanja u raznim zajednicama – i to sve unutar besplatne verzije aplikacije

Microsoft uvjerava da će prijelaz sa Skypea na Teams biti brz i jednostavan. Korisnici će se u nadolazećim danima moći prijaviti na Teams koristeći postojeće podatke sa Skypea, a njihovi kontakti, historija razgovora i podaci o računu bit će automatski prebačeni. Tokom prijelaznog prioda omogućena je dvosmjerna komunikacija između Teamsa i Skypea kako bi korisnici mogli nesmetano ostati u kontaktu bez obzira na to koju aplikaciju koriste.

Za one koji ne žele prijeći na Teams, Microsoft omogućava preuzimanje svih svojih podataka sa Skypea, uključujući arhivu poziva, poruka i kontakata. Korisnici će imati priliku pohraniti svoje podatke na računar sve do 5. maja, nakon čega će Skype prestati s radom.