Upotreba zimskih guma u ljetnim uslovima nije preporučljiva iz bezbjednosnih razloga jer su zimske gume nepodložne visokim temperaturama kolovoza i tim je put dužine kočenja duži i preko 20 posto, čime ugrožavamo vlastitu bezbjednost i drugih učesnika u saobraćaju naglašava Milićević za Bosnainfo.
Sezonska zamjena guma dva puta na godinu je pravilo, a i zakonska obaveza u većini zemalja kontinentalne Evrope, a vrši se iz više razloga. Zbog bezbjednosti i stabilnosti vozila na putu, kao i zbog ekoloških razloga, pored toga činimo i uštede jer posjedovanjem dva kompleta guma produžavamo vijek trajanja guma – ističe Draško.
Kaže da su jasne razlike između ljetnih i zimskih guma time što na gumi piše za koje je godišnje doba.
Na našem tržištu u prodaji su gotovo svi proizvođači za ljetne i zimske gume. Za zimske ima više simbola kao što su pahuljica, M&S, snow i slično, dok je za ljetne gume oznaka uglavnom summer.
Draško preporučuje da je montažu zimskih guma najbolje vršiti u uslovima vanjske temperature ispod sedam stepeni, a demontažu kada se temperature počnu dizati preko 15 stepeni. Kod odabira guma, nije nužno da se odaberu najskuplje gume. Birajte prema potencijalnom broju kilometara koje pređete u jednom ciklusu, do 15.000 kilometara godišnje, preporučuju se gume srednjih brendova: SAVA, RIKEN, TOYO , NEXEN i slično, a ukoliko prelazite veće kilometraže birajte premium brendove – savjetuje vulkanizer.
Što se tiče promjene guma u kućnim uslovima, kaže da je praktično nemoguće jer zbog nestručnog postavljanja postoji rizik od ozljede, a svakako u tim okolnostima vožnja nije sigurna. Balans guma je ključan za svaku vrstu vozila, osim za poljoprivredne i građevinske strojeve, jer je riječ o tehničkom postupku koji spaja felgu i gumu u jednu cjelinu koja omogućava vožnju bez vibracija – pojašnjava naš sagovornik.
U vezi sa rokom trajanja guma, kaže da je po EU direktivama rok trajanja za putnički program do deset godina.
Do pet godina u upotrebi, a pet godina van upotrebe, što znači da se mogu koristiti nove gume stare više godina, ukoliko su potpuno nove – zaključio je Draško.
S obzirom da Dežurni vulkanizer izlazi na teren i na licu mjesta vide šta je uzrok kvara, Draška smo pitali šta je najčešći uzrok pucanja guma i problema na točkovima.
Loši pneumatici prije svega, ali najbolje bi bilo reći da je to spoj loših pneumatika, brze vožnje i nepažnje – istakao je Malićević za kraj razgovora.