Potrošači u Hrvatskoj su se osvijestili, počeli su razmišljati prije kretanja u trgovinu šta trebaju kupiti, rekao je Josip Kelemen, savjetnik platforme “Halo, inspektore”, prenosi Anadolu.
Govoreći o tome šta je postignuto u četiri sedmice bojkota petkom, od 24. januara Kelemen je rekao da potrošači planiraju svoju kupovinu, te da nisu toliko impulsivni.
-Napadani su sa svih strana s raznim akcijama i popustima, no postali su svjesni da oni odlučuju šta će, kada i gdje kupiti – rekao je Kelemen.
Kako kaže, imaju odličnu saradnju s Državnim inspektoratom kada potrošači dojave neku nepravilnost u trgovini.
-Potrošači su najbolji inspektori na tržištu, jer vide svakog dana što se događa, a Državni inspektorat je često poluga pritiska na trgovce i oni s nama rade dobar posao. Kada im dojavimo nepravilnost, nakon toga kreće inspekcijski nadzor koji rezultira kaznom ili povlačenjem proizvoda – kaže Kelemen.
Navodi da je Hrvatska uz Italiju jedna od zemalja Evropske unije koja povlači proizvode na temelju prijava potrošača.
-Imali smo primjer gdje su dva, tri trgovačka lanca prodavala po višoj cijeni proizvode koji su ograničeni, a nakon objave su cijene uklonjene i prilagođene onome što je Vlada napravila – rekao Kelemen.
Otkrio je i kakva je saradnja s Udruženjem potrošača.
-Devastirani su svi naši potrošački centri koji su nekada djelovali aktivno. Svi ovise o nekim pomoćima i članarinama koje niko ne plaća, a zna se kako udruženja funkcioniraju u svijetu. Kod nas je problem što je svojevremeno bilo niz savjetovališta za pravnu pomoć potrošača – sada je to sve ukinuto i potrošači su prepušteni snalaženju – istakao je Kelemen.