Naime, prema izvještaju koji je objavio NordPass, zaposlenici najbogatijih kompanija svijeta koriste uistinu slabe lozinke. U analizi je bilo 500 najvećih kompanija prema tržišnoj kapitalitaciji iz 20 industrija i 31 zemlje svijeta.
Nažalost po njih sve, zaposlenici većinom koriste slabe lozinke i one koje se lako probija. Na samom vrhu kroz svih 20 industrija su dva najveća “prijestupnika” – lozinke “password” i “123456”. To je podosta tragično, posebno jer su ove dvoje lozinke među top sedam u svakoj od 20 industrija.
Nisu to jedine loše lozinke. Primjerice, u IT i tech industriji “aaron431” je treća najčešća lozinka, u sektoru potrošačkih dobara “dummies” je šesta najčešća lozinka, “snowman” je 11. najkorištenija u energetskom sekzoru, a “sexy4sho” 16. u sektoru nekretnina. Oni u financijskom sektoru najčešće koriste “ready2go”, “vacation” i “summer”, piše ictbusiness.info.
Problematično je i što se među onima koji su izabrali slabe lozinke njih 32 posto odlučilo na neku od referenci specifičnih za kompaniju u kojoj rade dok je njih 68 posto izabralo tipične slabe lozinke.
Zanimljiv je i podatak da se najviše slabih i loših lozinki moglo naći kod američkih zaposlenika, koji u analizi prednjače s 46 posto. Slijede Kina s 8,6 posto, Japan s 5,8 posto, Indija s 4,2 posto, Velika Britanija s četiri posto, Francuska s 3,8 posto i Kanada s 3,6 posto. Sve ostale zemlje su zajedno činile 22,8 posto.
Iz NordPassa naglašavaju da je neophodno koristiti komplicirane lozinke, koje kombiniraju velika i mala slova, brojke i razne znakove. Ujedno, bitno je da ne budu vezane uz neke privatne stvari do kojih se lako može doći – kao datumi rođenja i imena, bilo korisnika osobno ili njima bliskih osoba.