BiH

Zloupotreba službenih vozila od strane čelnika Agencije za policijsku podršku

Rukovodioci državne Agencije za policijsku podršku neovlašteno su koristili službene automobile za privatne odlaske u svoje rodne gradove Bužim i Tomislavgrad. Dio tih putovanja lažno su pravdali službenim nalozima s netačnim informacijama.

Zloupoteba službenih vozila
FOTO: CIN

Također, svoje pozicije direktora i zamjenika iskoristili su za službena putovanja po Europi, Aziji, Sjevernoj i Južnoj Americi, izvještava CIN.

Bivši direktor Agencije za policijsku podršku BiH, Husein Nanić, zajedno sa svojim zamjenikom Mišom Ćavarom, privatno su koristili službene automobile.

Za osam godina napravili 300.000 kilometara

Za period od osam godina prešli su blizu 300.000 kilometara koristeći službene automobile za putovanja do svojih rodnih mjesta, Bužima i Tomislavgrada, iako na to nisu imali pravo. Vozila su bila u upotrebi i tokom vikenda, praznika, pa čak i godišnjih odmora.

Ta putovanja su opravdavali lažnim podacima u putnim nalozima, a troškovi goriva i održavanja koštali su građane BiH više od 111.000 maraka.

Iako su Nanić i Ćavar imali osiguran smještaj u blizini svog radnog mjesta u Sarajevu, tokom osam godina primili su oko 40.000 KM naknade za odvojeni život, koja se isplaćuje službenicima za pokrivanje troškova boravka izvan mjesta prebivališta.

Turistička putovanja

Novinari Centra za istraživačko novinarstvo (CIN) otkrili su da je Nanić tokom godišnjeg odmora koristio službeni automobil za privatno putovanje izvan BiH, bez odgovarajućeg putnog naloga.

Jedina službena putovanja na koja nisu koristili automobile bila su vezana za sajmove i konferencije u Las Vegasu, Novom Zelandu, Kini, Kataru, Singapuru, Peruu i drugim atraktivnim destinacijama.

Više od 100.000 KM proračunskog novca potrošeno je na ta putovanja, a trenutni direktor Enver Hadžiahmetović ističe da nisu donijela nikakvu korist Agenciji. „Radilo se o turističkim putovanjima,“ kazao je Hadžiahmetović.

Kao birokratska institucija, Agencija za policijsku podršku BiH većinu poslova, poput nabavke opreme i oružja za policiju, obavlja u radnom vremenu od 8 do 16 sati. Zahvaljujući mogućnosti donošenja internih pravila, Nanić i Ćavar omogućili su sebi korištenje službenih automobila 24 sata dnevno.

Prema Pravilniku o uvjetima nabave i korištenju službenih vozila u institucijama BiH, vozila bi trebala biti korištena isključivo za službene svrhe. Ipak, većinu pređenih kilometara Nanić i Ćavar su opravdali kao „posjete obitelji“.

Vozali se vikendima i tijekom godišnjih odmora

Novinari CIN-a su kroz analizu dokumentacije Agencije za policijsku podršku BiH, te podataka Autocesta FBiH, Autoputeva RS i Hrvatskih autocesta, otkrili da su njih dvojica redovno koristili službene automobile tokom vikenda i godišnjih odmora.

U aprilu 2016. godine, Husein Nanić je postavljen za vršioca dužnosti direktora kao kadar Stranke demokratske akcije (SDA), što mu je omogućilo da izbjegne konkursnu proceduru. Da je imenovanje prošlo kroz redovan konkurs, kao inženjer hemije ne bi ispunjavao uslove za ovu poziciju. Na njegov prijedlog, Vijeće ministara BiH promijenilo je sistematizaciju, dodavši tehničke i prirodne nauke kao uslov za imenovanje direktora, omogućivši mu da u septembru 2017. bude izabran putem konkursa.

Kada je Vijeće ministara u septembru 2021. raspisalo novi konkurs za direktora Agencije, Nanić je ponovo bio najbolji kandidat. Međutim, promjenom vlasti, novi sastav Vijeća ministara poništava stari konkurs i raspisuje novi, na kojem je Enver Hadžiahmetović proglašen najboljim kandidatom.

Zbog te odluke, Nanić je tužio državu, a Sud BiH je donio prvostepenu presudu kojom se poništava konkurs na kojem je izabran Hadžiahmetović, uz naloženo vraćanje Nanića na funkciju direktora. Ova odluka još uvijek nije pravosnažna.

Prije nego što je imenovan za v. d. direktora Agencije, Nanić je pet godina obavljao funkciju direktora Agencije za razvoj visokog obrazovanja BiH. Prije toga je bio zastupnik u Parlamentu FBiH u tri mandata, te jedan mandat u Parlamentu BiH, nakon čega je tokom godinu dana primio 54.895 KM „bijelog hljeba“.

Tokom sedmogodišnjeg upravljanja Agencijom, Nanić je najmanje 215 puta napuštao Sarajevo zbog privatnih razloga, koristeći službene automobile. Troškove goriva, putarina i održavanja pokrivala je država. Istovremeno, primao je naknadu za odvojeni život, dok naknadu za smještaj nije uzimao jer posjeduje dva stana u Sarajevu.

Od 2016. godine koristio je „Citroen C5“, a sredinom 2017. godine kupili su mu „Hyundai Tucson“.

Kilometraža njegovih službenih vozila stalno je rasla, pa je bilo potrebno opravdati je kroz evidenciju. Analize pokazuju da su mnogi podaci nelogični i lažni.

Na primjer, iako udaljenost između Sarajeva i Bužima iznosi najviše 377 kilometara, u evidenciji korištenja vozila ta udaljenost je ponekad iznosila i do 150 kilometara više. U jednom nalogu iz septembra 2016. godine navedeno je da je prešao 423 kilometra, što je 50 kilometara više od najduže rute preko Doboja.

Godinu dana nakon imenovanja, Agencija je kupila novi automobil – „Hyundai Tucson“, za koji je izdvojeno skoro 50.000 KM. Do njegovog razrješenja u julu 2023. godine, prešao je više od 234.000 kilometara.

Posljednje tri godine svog mandata, Nanić je zaokruživao broj pređenih kilometara na relaciji Sarajevo – Bužim na tačno 400 kilometara. Slična praksa zabilježena je i kod lokalnih vožnji po Sarajevu, gdje je gotovo svakog radnog dana evidentirao tačno 50 kilometara.

Sudjelovao u pet prometnih nesreća sa službenim automobilom

Podaci pokazuju da je Nanić sudjelovao u pet saobraćajnih nesreća sa službenim vozilima, a najmanje tri od njih lično je izazvao. Ukupna šteta procijenjena je na 9.212 KM. Nanić nije želio razgovarati s novinarima.

Aktuelni direktor Agencije, Enver Hadžiahmetović, podnio je krivičnu prijavu protiv Nanića, tvrdeći da je prešao 180.000 kilometara više nego što je bilo potrebno za obavljanje posla.

„Radi se o ozbiljnim sredstvima koja su oštetila budžet i, po mom mišljenju, riječ je o koruptivnim radnjama,“ izjavio je Hadžiahmetović.

Na novinarsko pitanje hoće li podnijeti krivičnu prijavu i protiv Ćavara, odgovorio je: „Sve što je radio Nanić, radio je i Ćavar. Nadam se da će i protiv njega biti podignuta prijava.“

Upisivao ‘Tomislavgrad loko’

Miše Ćavar, pravnik iz Tomislavgrada, također je zloupotrebljavao službeni automobil za privatna putovanja, putujući između Tomislavgrada i Sarajeva skoro 350 puta do jula 2024. godine.

Tokom svoje karijere, Ćavar je obavljao različite funkcije u državnim institucijama, a krajem 2017. godine imenovan je za zamjenika direktora Agencije za policijsku podršku.

Iz budžeta je primio skoro 181.000 KM na ime plaća, toplih obroka, jubilarnih nagrada i regresa, dok su građani plaćali njegov smještaj u Sarajevu i naknadu za odvojeni život u iznosu od 50.846 KM.

Redovno je bilježio korištenje službenog automobila u svom rodnom gradu, upisujući „Tomislavgrad – loko“, što podrazumijeva upotrebu vozila u krugu od 50 kilometara.

Servisiranje njegovog službenog automobila koštalo je građane 13.467 KM. Ni on nije pristao na razgovor s novinarima.

Između oktobra 2016. i maja 2023. godine, Agencija za policijsku podršku potrošila je više od 168.000 KM na službena putovanja svojih zaposlenika izvan BiH, od čega su Nanić i Ćavar potrošili 102.762 KM.

Tokom tog perioda, Nanić je putovao u Pariz, Dubai, Berlin, Astanu, Auckland, Limu i Singapur, dok je Ćavar posjetio Moskvu, Madrid, Brisel i Amsterdam. Zajedno su obišli Istanbul, Dohu, Lianyungang i Las Vegas