IT

TikTok potvrdio da njihovi zaposleni mogu odlučiti šta će postati viralno

TikTok je potvrdio Forbesu da neki od njihovih zaposlenih imaju mogućnost da "pojačaju" video snimke kako bi "uveli poznate ličnosti i nove kreatore u TikTok zajednicu".

FOTO: RITCHIE B. TONGO/EPA
FOTO: RITCHIE B. TONGO/EPA

Izjava dolazi kao dio izvještaja o TikTok-ovom “Heating” dugmetu, za koje Forbes kaže da se može koristiti za postavljanje odabranih video snimaka na “For You” stranice korisnika, pomažući da se poveća broj pregleda tako što se zaobilazi algoritam koji navodno pokreće TikTok.

Jamie Favazza , portparolka TikToka, rekla je za Forbes da “pojačavanje” određenih video snimaka nije jedini razlog za “Heating”.

TikTok će takođe “promovisati neke video snimke kako bi pomogao u diversifikaciji sadržaja” (čitaj: ne žele da vaš fid bude u potpunosti sastavljen od jednog ili dva trenda), rekla je ona.

Favazza takođe sugeriše da TikTok to ne radi tako često, tvrdeći da je samo “.002% video snimaka u fidovima zagrijano”. Međutim, prema internom dokumentu do kojeg je došao Forbes, “zagrijani” video snimci navodno čine “oko 1-2 procenta ukupnih dnevnih pregleda”.

“Zagrijani” video snimci nisu označeni da ih je TikTok “pojačao” kao što je slučaj sa reklamama ili plaćenim objavama, navodi se u izvještaju. Umjesto toga, pojavljuju se kao i svi drugi video snimci koje bi algoritam izabrao za vas.

Vijest nije nužno iznenađenje. Godinama kruže vijesti da je TikTok koristio obećanja o promovisanom sadržaju da ubijedi političare i kompanije da koriste njihovu platformu, a kompanije, posebno u muzičkoj industriji, nisu krile da koriste platformu za promociju svojih brendova, piše The Verge.

Ali to takođe znači da TikTok bira pobjednike i gubitnike: kreatori i brendovi mogu izgubiti mjesto na nečijoj “For You” stranici zbog nekoga ko ima čvršći odnos sa kompanijom. Prema Forbesu, bilo je incidenata u kojima su zaposleni “zagrijavali” sadržaj koji nisu smjeli, promovišući video snimke prijatelja, partnera, pa čak i sopstvenih naloga.

Kreatori bi takođe mogli da izgube interesovanje za platformu ako njihovi video snimci imaju lošiji učinak u poređenju sa onima koji se pojačavaju, jer nedostatak transparentnosti TikToka oko “grijanja” otežava utvrđivanje koji su video snimci organski došli do vrha.

Prihvati notifikacije