Šta je uzrok teškoj željezničkoj nesreći koja se dogodila kod Novske pokazat će uviđaj.
Saobraćajni stručnjak Željko Marušić za autoportal.hr objasnio je kako strašna nesreća, u kojoj je poginulo troje ljudi, ukazuje na nekoliko teških propusta.
Uz najteži propust mašinovođe, koji je prošao kroz crveni signal, upravljački sistem bez sigurnosne redundancije ukazuje na lošu organizaciju u HŽ-u, a kvar teretnog voza ukazuje na loše održavanje vozova i propuste u kontroli, smatra Marušić.
Prolazak kroz crveni signal najteži je prekršaj u saobraćaju, koji za mašinovođu indicira krivičnu odgovornost i gubitak radnog statusa.
Problem je vjerovatno u umoru i činjenici da mnoge mašinovođe, uz službeni posao, rade i druge, ne odmaraju se kad bi trebali, pa u upravljačku kabinu lokomotive ulaze umorni.
Upravo stoga, ali ne samo zbog toga, nedopustivo je da sigurnosni sistem radi bez sigurnosne redundancije, koja bi trebala uključivati pouzdanu radijsku i mobitelsku vezu upravljačko-sigurnosne službe i mašinovođe te mogućnost isključivanja električnog napajanja lokomotive, ističe Marušić.
Dodaje da je okidač nesreće bio kvar teretnog voza, ‘što ukazuje na nekvalitetan i neodgovoran rad u sistemu HŽ-a, loše održavanje i propuste, odnosno nedostatak kontrole’.
Podsjetimo, putnički voz br. 2506 naletio je na teretni voz, između kolodvora Okučani i Novska sinoć oko 21.30 sati. U nesreći su poginule tri osobe, a 11 je povrijeđeno.
Uzrok nesreće bit će poznat nakon istrage. Voz 2506 vozio je na relaciji Vinkovci – Novska.