BiH

Stručnjak komentarisao slučaj aviona Croatia Airlinesa: Šta se desilo iznad Pala?

Nemoguće da su rupice nastale u zraku od nečega što nije metak, nije ptica. To ne drži vodu. Ne može ni kamen biti u zraku, kaže Alen Šćuric

FOTO: CROATIA AIRLINES
FOTO: CROATIA AIRLINES

Na trupu aviona Croatia Airlinesa, koji je letio na liniji Zagreb-Sarajevo, nakon slijetanja u Sarajevu u srijedu navečer, uočena su oštećenja. Sumnjalo se da je avion propucan, ali to je kasnije demantovano. Radi se o avionu Dash 8-Q400, koji je sletio u Sarajevo u 22:50.

Uviđaj je gotov te je Tužilaštvo BiH javilo da ne postoje indicije da je avion propucan vatrenim oružjem. Dežurni tužioc Tužilaštva BiH koordinirao je provođenje uviđaja koji je na Aerodromu Sarajevo izvršio uviđajni tim. Nakon provedenog uviđaja, prema preliminarnim nalazima stručnih osoba, ne postoje indicije koje bi ukazale na zaključak da je oštećenje na avionu nastalo djelovanjem vatrenog oružja.

Prema stavu stručnih osoba, oštećenje je prouzročeno mehaničkim udarcem. Izvršenim analizama utvrđeno je da nema tragova barutnih čestica niti drugih tragova koji bi ukazivali na djelovanje projektila iz vatrenog oružja, stoji u saopćenju Tužilaštva BiH.

NEMOGUĆE DA SU RUPICE NASTALE U ZRAKU

Hrvatski mediji su zrakoplovnog stručnjaka Alena Šćurica, koji je rekao svoje viđenje stvari. Nemoguće da su rupice nastale u zraku od nečega što nije metak, nije ptica. To ne drži vodu. Ne može ni kamen biti u zraku. Ali ako tužilaštvo tako kaže, vjerujmo im. Ko smo mi da kažemo drugačije, rekao je Šćuric.

Sa Šćuricem je razgovor obavljen i ranije, prije nego što je bio poznat rezultat uviđaja, odnosno dok se smatralo da je avion vjerojatno propucan. Evo što nam rekao u tim trenucima. Ovo se moglo dogoditi samo u prilazu Sarajevu, na ostalom prostoru je nemoguće jer je avion letio previsoko. Nije se moglo dogoditi niti u Zagrebu ili Splitu zato što bi se takvo što primijetilo prilikom kontrola. Ovo je bilo u prilazu Sarajevu, iznad Pala, precizirao je Šćuric.

DVA SCENARIJA

Istakao je da imamo dva moguća scenarija. Prvi scenarij je taj da je avion netko namjerno propucao. Zato da isforsira politički problem, a i smanji razvoj sarajevske zračne luke koja vrhunski radi i broj jedan je po broju letova na ovom prostoru u odnosu na 2019. godinu. To može biti neka lokalna budala koja misli da radi vrijednu stvar.

Drugi scenarij je da je neko slavio, pucao i u tom trenutku da je naletio avion. Ljudi su skloni tome na tom području. Nisam sklon vjerovanju prvoj varijanti jer nije ipak takva politička situacija, vrlo vjerojatno je neka glupost u pitanju.

Ovakvo nešto se nikad nije dogodilo u regiji. To se događa u onim kriznim prostorima, recimo, u Izraelu, a vidjeli smo i da su talibani u Afganistanu propucavali avione. Nije takva politička situacija ipak ovdje, kazao je on.

OZBILJNE POSLJEDICE

Ističe da su posljedice, kada bi se zaista radilo o metku, mogle biti jako ozbiljne. Recimo, da je zrakoplov pogođen kod rezervoara goriva ili kod motora, ne daj Bože da je pogođena hidraulika… Moglo je doći do pada aviona. Mogao je metak i pilota pogoditi. Srećom, ispalo je sve dobro”, zaključio je za Alen Šćuric u trenucima dok je još službena varijanta glasila da je avion vjerojatno propucan, piše Index.hr.