Kolumne

RJEČNIK POP KULTURE: Malo umjetnika iz ex YU može se pohvaliti blistavom karijerom kao Čola

FOTO: ZDRAVKOCOLICOFFICIAL/INSTAGRAM
FOTO: ZDRAVKOCOLICOFFICIAL/INSTAGRAM

Malo je umjetnika na prostorima bivše Jugoslavije koji se mogu pohvaliti tako blistavom karijerom i uspjesima kakve je ostvario pjevač Zdravko Čolić.

Rođen 30. maja 1951. godine u Sarajevu, već od malih nogu pjevao je na školskim priredbama, što ga je konačno ohrabrilo da se opredijeli za život muzičara.

Počeo je karijeru pjevajući u grupi “Ambasadori”, jednoj od najinteresantnijih sarajevskih grupa početkom sedamdesetih godina, u kojoj je bio sa legendarnim gitaristom Goranom Vujovićem.

Na festivalu “Vaš šlager sezone”, Čola je sa “Ambasadorima” otpjevao pjesmu “Plačem za tvojim usnama”, koja je postala hit.

Zdravka primjećuju ljudi iz muzičkog biznisa, a Kornelije Kovač ga poziva da pjeva u tada vrlo popularnoj “Korni grupi”. Tu se nije baš najbolje snašao, a i sam Kovač je shvatio da je Zdravko izraziti solista.

Tako će među njima nastati legendarna saradnja; Kovač će za Čolića napisati neke od najvećih hitova koji su postali evergreen ovih prostora, poput “Ona spava”, “April u Beogradu”, “Podlugovi” itd.

Godine 1972., na festivalu “Vaš šlager sezone”, Čolić nastupa samostalno sa pjesmom Kemala Montena “Sinoć nisi bila tu”, osvaja nagradu za interpretaciju i postaje miljenik ženske publike širom bivše Jugoslavije.

Sljedeće godine pobjeđuje na festivalu u Opatiji, pjesmom “Gori vatra”. S istom pjesmom učestvuje na “Pjesmi Eurovizije” u Luksemburgu.

Na internacionalnom festivalu nije prošao najbolje, ali je u Jugoslaviji postao zvijezda.

Potpisao je par ugovora i sa stranim disko-kućama, snimio za njih nekoliko ploča, ali je izostao internacionalni uspjeh.

Nasuprot tome, u Jugoslaviji je postao najpoželjniji muškarac i fetiš-objekt mnogih obožavateljki, od maloljetnica do sredovječnih dama.

Njegova karijera išla je uzlaznom linijom od prvog albuma “Ti i ja” (1975) pa sve do danas.

Za vrijeme raspada bivše Jugoslavije, devedesetih godina, Čola se povukao sa scene, da bi poslije normalizacije prilika nastavio s izdavanjem albuma i sa koncertnim aktivnostima.

Ponovo je rado viđen gost od Triglava do Đevđelije.

Prihvati notifikacije