Ekonomija

Premium goriva nemaju skoro nikakav efekat na većinu vozila, a ljudi bacaju novac 

FOTO: PIXABAY/ILUSTRACIJA
FOTO: PIXABAY/ILUSTRACIJA
Ilustracija

Većina benzinskih pumpi uz standardni benzin tipa eurosuper 95 prodaje i takozvana “premium” goriva, poput eurosuper 95 class plus i eurosuper 100. 

Cijena premium goriva je veća za 10 do 25 posto, zavisno o tipu i baznoj cijeni “običnog” eurosuper 95. 

Do sada provedena istraživanja u razlikama performansi automobila i trajanju motora nisu pokazala značajne prednosti premium goriva, posebno kada se uzme u obzir koliko je veća cijena. 

U teoriji, prednosti premium goriva su da su bolja, učinkovitija i produljuju radni vijek motora. Sadrže aditive koji uklanjanju naslage nastale prilikom procesa izgaranja te povećavaju mazivost i zaštitu od korozije. Također su otpornija na niske temperature i osiguravaju bezbrižno paljenje i neometan rad motora zimi, piše Hayat. 

Kod većine automobila premium goriva neće napraviti nikakvu zamjetnu razliku, a čak i automobili s motorima visoke kompresije mogu bez problema koristiti obična goriva. Razlika je u tome što motori u tim automobilima imaju koristi od premium umjesto običnog benzina, jer su im motori dizajnirani da iskoriste potencijal premium benzina.  

Da bi se taj potencijal iskoristio, potreban je poseban dizajn motora koji iskorištavaju veći omjer kompresije. Motori s većim omjerom kompresije su efikasniji i oni imaju koristi od premium goriva visokog oktanskog broja. Ali ta iskoristivost ovisi o dizajnu motora, a ne o samom gorivu. Jednostavno, motori koji nisu dizajnirani da iskoriste premium goriva nemaju praktički nikakve koristi od njih, a to je većina automobila na cestama.