Magazin

Ovo je Zvijer! Automobil iz 1972. ima avionski motor i troši preko 100 l/100 km

Nije najjači, nije najbrži, ali je u svakom pogledu jedinstven. I sada se prodaje.

FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC

Automobil je to koji nosi ime The Beast, a do danas su proizvedena svega dva primjerka. Za sve je kriv Jean Dodd, očito sposoban inženjer koji je čvrsto odlučio ostvariti svoje snove. I u tome je uspio, i to dvaput. On je početkom 1970-ih uspio oživiti projekt Paula Jamesona, koji je napravio ogroman auto pokretan tenkovskim Meteor motorom.

The Beast je stvoren 1972. godine. Koristi unikatnu osnovu s prilagođenim ovjesom Jaguara, ali i taj podatak uzmite s rezervom. Automobil je to koji plijeni pažnju iz svakog kuta, ali najviše kad se vidi silueta s beskonačnim prednjim poklopcem.

Nimalo čudno jer ispod njega je čudo od motora. Vjerovali ili ne, Dodd je ugradio Rolls Royceov avionski motor Merlin. U pitanju je 27-litarska V12 zvijer, koja je bila u proizvodnji do 1950. godine, a proizvedeno je gotovo 150.000 komada. Naime, ovaj je motor pokretao neke od najpoznatijih vojnih aviona iz vremena Drugog svjetskog rata.

FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC
FOTO: SCREENSHOT/CAR AND CLASSIC

Jedna se našla u ovom automobilu. Doduše, nema kompresor, ali i ovakav razvija 760 KS. The Beast je svih ovih godina ostao isti uz jedan izuzetak. Naime, nakon tužbe Rolls Roycea vlasnik je bio primoran zamijeniti prednju masku RR-a, što je i učinio. Prvih godina Zvijer je sprijeda imala masku od Rolls Roycea kao poveznicu s Rollsovim motorom, ali to se ekipi iz RR-a nije baš svidjelo. U konačnici, automobil i njegov vlasnik završili su u Španiji, gdje ga je Dodd redovno vozio sve do svoje smrti prošle godine.

Naravno, nije ga puno vozio jer se ipak radi o automobilu koji pije i do 140 l/100 km, ovisno o stilu vožnje. Istina, Dodd je tvrdio kako može proći s manje od 20 l/100 km. A pritom imajte na umu da je navodno mogao do 300 km/h, i to opremljen tek prosječnim ovjesom i nimalo posebnim kočnicama. Što se održavanja tiče, dovoljno je reći kako zamjena ulja ovdje poprima neke druge dimenzije – motor prima 130 litara ulja.

Automobil se sada nalazi na aukciji i spreman je zamijeniti vlasnika, prenosi Index

Prihvati notifikacije