IT

Ovo je Rozy, ona ima 130.000 pratitelja i veoma je popularna. Međutim, nije čovjek

Na Instagramu je prati više od 130.000 ljudi, s njima dijeli fotografije svojih pustolovina, šminka joj je uvijek besprijekorna, odjeća izgleda kao s modne piste…

FOTO: SCREENSHOT
FOTO: SCREENSHOT

Ona pjeva, pleše, model je, ali ništa od toga nije stvarno.

Rozy je južnokorejska virtualna influencerica, digitalno prikazana osoba koja je toliko realistična da ljudi često pretpostave da je prava žena, iako nije.

“Jesi li stvarna osoba? Ili si robot?” čest je komentar ispod njezinih fotografija. Naime, tvrtka Sidus Studio X sa sjedištem u Seulu stvorila je Rozy. Kažu da je “sposobna učiniti sve što ljudi ne mogu, u obliku najsličnijem čovjeku”, piše CNN.

Otkako je ova virtualna influencerica lansirana, sklopila je ugovore s brendovima i sponzorstva, šepurila se na pisti na virtualnim modnim revijama te je izdala čak dva singla.

Industrija virtualnih ljudi je u procvatu, a s njom i cijela nova ekonomija u kojoj utjecajne osobe nikad ne stare, ne izazivaju skandale i digitalno su besprijekorne, što izaziva uzbunu među ljudima u zemlji koji su opsjednuti nedostižnim standardima ljepote.

Kako funkcioniraju virtualni influenceri?

Tehnologija CGI (kompjuterski generirane slike) koja stoji iza nastanka Rozy nije ništa novo. Sveprisutna je u današnjoj industriji zabave, gdje je umjetnici koriste za izradu realističnih neljudskih likova u filmovima, računalnim igrama i glazbenim spotovima. No tek odnedavno se koristi i za izradu influencera.

Sidus Studio X, kada stvara sliku Rozy, koristi tehnologiju i stvara je od glave do pete, što je idealno za savršene fotografije na Instagramu. No ponekad samo njezinu glavu postavi na tijelo pravog modela.

Poput svojih kolega iz stvarnog života, virtualni influenceri grade sljedbenike putem društvenih mreža, gdje objavljuju snimke svojih “života” i komuniciraju sa svojim obožavateljima. Rozyn profil prikazuje njezina putovanja u Singapur i uživanja u čaši vina na krovu, a obožavatelji joj neprestano hvale odjevne kombinacije.

Starije generacije mogle bi interakciju s “umjetnom osobom” smatrati pomalo čudnom, no stručnjaci kažu da su se virtualni influenceri jako svidjeli mlađim Korejcima, koji velik dio života provode na internetu.

Lee Na-kyoung, 23-godišnjakinja iz Incheona, počela je pratiti Rozy prije otprilike dvije godine misleći da je ona stvarna osoba. Rozy ju je zapratila nazad, ponekad joj komentirala objave i njihovo virtualno prijateljstvo je procvjetalo te opstalo čak i nakon što je Lee doznala istinu.

“Komunicirali smo kao prijatelji i osjećala sam se ugodno s njom. Ne razmišljam o njoj kao o plodu umjetne inteligencije, nego kao o pravom prijatelju. Volim njezin sadržaj. Toliko je lijepa”, ispričala je Lee.