Sarajevo

Ovako SDA vidi Sarajevo do 2035. godine

SDA Sarajevo predstavila je plan razvoja ovog grada do 2035. godine, a glavni na izradi plana je bio kandidat za kantonalnu skupštinu i arhitekta Faruk Kapidžić. Ovim planom se obuhaćena pitanja razvoja, prije svega ona urbanistička.

FOTO: SCREENSHOT/SDA/FACEBOOK
FOTO: SCREENSHOT/SDA/FACEBOOK

Plan je predstavljen na skupu SDA u sarajevskoj općini Centar 29. augusta, a Kapidžić ga je onda predstavio i široj javnosti.

U prezentaciji plana je konstatovano da je renovirano ono što je uništeno u posljednjem ratu.

Konstatovano je da se grad treba širiti iz uske kotline prema Sarajevskom polju niz rijeku Bosnu i ka padinama Žuča. Mišljenja su da će se time omogućiti udoban život za, kako su istakli, 700.000 stanovnika i dolazak većeg broja turista.

Kao preduslov su naveli izmještanje deponije Smiljevići van grada, gdje bi se trebala izgraditi nova deponija sa spalionicom koja ne zagađuje zrak. Plan je da se lokacija sadašnje deponije sanira, konzervira i pretvori u park. Planskom izgradnjom u širokom pojasu niz rijeku Bosnu omogućit će se prirodan razvoj Sarajeva. Time će se Stari Grad, Centar i Novo Sarajevo sačuvati od prekomjerne izgradnje i sačuvat će se kvalitet života – kazali su.

Aerodrom u Visokom

Predložena je izgradnja keja niz rijeku Bosnu, a smatra se da će time ovaj dio grada postati mjesto ugodnog života i poželjna lokacija za investiranje. Mišljenja su da postojeći aerodromu u Sarajevu više nije funkcionalan, jer u njegovoj blizini se nalaze naseljena mjesta, što uzrokuje čestu maglu.

Iz tog razloga iz SDA predlažu da se novi aerodrom izgradi u Visokom, a da se postojeći pretvori u jezero. Na mjestu sadašnjeg aerodroma napraviti jezero sa pratećim rekreativnim, sportskim i turističkim sadržajem, što će u potpunosti promijeniti sliku grada. Jezero će kanalima biti povezano sa rijekom Željeznicom, čime će se omogućiti da se regulacijom vodotoka spriječe proljetne poplave koje su redovna pojava na područjima uz rijeku – rekli su.

Najavili su i izgradnju velikog broja parkova.

Izgradnja žičara i gondola Proširenje postojeće žičare, izgradnja tri nove žičare i dvije gondole kojima će grad biti povezan sa skijalištima, izletištima i turističkim sadržajima na planinama. Postojeća žičara bit će proširena, a polazna tačka bit će kod Vijećnice. Bit će izgrađene žičare Šip-Nahorevska brda, Željeznička stanica-Hum-Žuč i Hrasnica-Igman. Žičare i tramvaji bit će jedinstven sistem prijevoza od centralnog dijela grada do okolnih izletišta. Polazne stanice žičara bit će u blizni posljednjih tramvajskih stanica – pojasnili su.

Kako tvrde gondola će se graditi od Tarčina do vrha Bjelašnice i od Dobrinje do Jahorine.

Osim toga, smatraju i da Željezničku stanicu treba izmjestiti, jer sprečava razvoj grada. Željeznička stanica, koja sprečava razvoj grada i kvalitetnije povezivanje naselja na padinama Huma i Žuči sa centrom grada, bit će izmještena u Rajlovac. Izmještanjem će se omogućiti izgradnja sjeverne saobraćajnice, kao i izgradnja novih 30 kilometara tramvajske pruge kojom bi bili povezani Dobrinja, Hrasnica i Šip, a tramvajski saobraćaj organiziran u obliku prstena – navode.

Poručili su da je izgradnja Prve, Nulte, Devete i 12. transverzale te Sjeverne i Južne longitudinale mora biti prioritet. Kako je istaknuto, područje sadašnje Željezničke stanice bilo bi mjesto sa kojeg bi kretala žičara prema Humu i Žuči.

Rješavanje problema zagađenja zraka

Ovim planom je tretirano jedno od najvećih problema, a to je zagađenje zraka. SDA smatra da se to može riješiti subvencijama za kupovinu električnih vozila, subvencijama za korištenje ekoloških prihvatljivijih energenata i utopljavanjem građevina.

“U doglednoj budućnosti 90 posto vozila javnog prijevoza bit će na električni pogon, uz izgradnju punionica za električna vozila. Iz budžeta bit će osigurane subvencije da bi taksisti prešli na električna vozila. Propisima će biti regulirano da će zanavljanje voznog parka vladinih i javnih institucija biti moguće vozilima na električni pogon. Ovim subvencijama bit će obuhvaćene i ostale kategorije građana. Grijanje stambenih i poslovnih građevina morat će biti na plin, struju, toplotne pumpe i u manjoj mjeri na pelet, za šta će domaćinstva dobijati subvencije. Kanton Sarajevo će učestvovati u Južnoj interkonekciji za plin. Pokrenut će se opsežan projekat utopljavanja, čime će se sačuvati ogromna količina energije”, istaknuto je.

Sarajevo kao pametni grad

Vizija SDA podrazumijeva i intenziviranje projekta pametnog grada – organizacije centralizovanog mjesta na kojem će se prikupljati podaci potrebni za upravljanje gradom.

“Elektronska uprava, medicinske usluge, regulacija saobraćaja, komunalne usluge, parking, ušteda energije i druge usluge bit će zasnovane na softverskim rješenjima domaćih stručnjaka i kompanija”, naglašeno je.

Također je poručeno da jezgro grada, prostor na kojem su građevine iz perioda Osmanskog i Austrougarskog carstva, mora biti “brižljivo čuvano.