Kolumne

Kratki ogled o "gluposti": Bakir Izetbegović i politički marketing

Sjedi tako danas Bakir Izetbegović udobno zavaljen u fotelju i nasmiješenog brka. Čita komentare po relevantnim i manje važnim portalima i zadovoljno trlja ruke. Mobitel mu neprestano tandrče, u izbornom štabu SDA mogu da odahnu – uspjeli su u onome što su zamislili.

FOTO: DEJAN BOŽIĆ/RINGIER
FOTO: DEJAN BOŽIĆ/RINGIER

Stižu čestitke sa svih strana, iz kantonalnih i općinskih odbora. Haris Zahiragić je energičniji nego ikad, da je sada onaj protest od prije dva dana možda bi se i potukao s nekim i to bi bio potpuni šampionski uzlet. Uzimanje lopatom. Politički protivnici jednostavno bili bi deklasirani na marketinškom bojnom polju. Nema tog PR-a i Stategic Plannera koji bi ih mogao izvući…

Nije Bakir nimalo glup

Bakir Izetbegović nije glup čovjek, zaista, koliko god se činilo da je s pameću odavno u konfliktu.Nije čak ni Fadil Novalić glup pored sve i jedne nebuloze i potpune operisanosti od realnog života i svijeta. Mnogo su oni pametniji i namazaniji od 92 posto ovdašnjeg stanovništa. Onih osam posto nije nikome bitno.

Osam ili otprilike toliko, procenat gore-dole, koji se iz dana u dan iščuđavaju i bivaju frapirani količinom nebuloza i bezobrazluka SDA-ovih perjanica, a jučer evo i lidera ove stranke koji je kazao da bi se odlazak mladih mogao nadomjestiti „hajtek robotima“.

Bakiru Izetbegoviću, kao i Novaliću, osam posto ljudi koji imaju neke pameti nisu bitni.

(Na prvim demokratskim izborima u Jugoslaviji ni Savez reformskih snaga gdje sve go intelektualac bijaše nije dobila više glasova, a niti je bilo više građana, Bosanaca ili Ostalih na posljednjem popisu stanovništva u BiH iz 2013. Dakle, cenzus od osam posto, ili deset u vrh glave ovdje je nedostižan.)

Za njih je najbitnije njihovo glasačko tijelo koje je otprilike najčvršće, potpuno lojalno i uvijek isto. Jedino što je potrebno je animirati svoje glasače, radikalizirati ih, jer nove ne mogu dobiti. To su svi oni ljudi koji imaju direktne koristi od SDA, uljebljeni iz prvih safova, pa sve do od najboljih im jarana šure ili badženoga.

I pronašli su ovi koji pišu govore Novaliću i Izetbegoviću idealan recept. Davno ga je bivši generalni sekretar NSBiH Munib Ušanović promovirao među novinarima koje je vodao po kafanama: Piši šta god hoćeš, makar i najcrnje o meni, samo mi stavi sliku. U SDA su maestralno podigli ljestvicu na još viši nivo.

Dva pola

Ibretit ćemo se i sebe štipati za obraz da li smo dobro čuli izjavu o hajtek robotima, ali takva jedna izjava naprosto je morala sijevnuti, jer priča o prebrojavanju više ne pije vode. Treba nanovo šokirati, ići sa što većom budalaštinom, kako bi se potpuno osvojio medijski prostor. A onda u tom prostoru, postoje dva pola, na jednom oni što umiru od smijeha, zgražavaju se i frustrirani su Izetbegovićem i njegovom izjavom i na drugom oni koji će zbog reakcije prvih biti još gorljiviji Izetbegovićevi fanovi i sljedbenici.

Pa, čega se sve nagovorio i šta sve preko jezika nije prevalio Fadil Novalić, da bi mu fotografiju postiftarskog kahvenisanja lajkovalo hiljade ljudi i isto toliko ga među meleke okovalo u komentarima.

Dobro je to oprobana receptura na koju nasjedaju na društvenim mrežama protivnici SDA i samo im svojim reakcijama šire krila. Ista receptura po kojoj će Zoran Kesić steći svu regionalnu slavu, ali će SNS Aleksandra Vučića, sa svim svojim tomama monama i đukama biti neprikosnovenija. Bez da ovdje kritikujemo nenadmašne genijalce okupljene oko „24 minute sa Zoranom Kesićem“.

To je naprosto tako i na taj način funkcionišu stvari. Što gluplje i što nejasnije, to bolje. Pogledajte najpopularnije sadržaje na YouTubeu, Tik-Toku i svim klikljivijim regionalnim portalima – uvjerit ćete se da je jedina konstanta manjak pameti, da je vulgarizacija preuzela dominaciju i da su najpopularniji ljudi potpuno opskurni likovi. Pa, je li smatrate da je Zoran Milanović glup čovjek, a mi eto pametni.

Zoki je jako dobro shvatio – zapravo prihvatio što mu je reklo – ako imam sto sigurnih sljedbenika i hrpu indiferentnih, jedini način kako bar nekoga da pridobijem od jeste da izazivam. Budalaštinama i izjavama kakve zdrav čovjek ne bi u kafani među rajom izgovorio. I kad ih izgovori od 1.000 indeferentnih neka ih 950 bude zgroženo, pridobio je 50 ljudi što idu u kontru ovima.

Smijali smo se Vučiću kada je govorio „imamo još para“, kada je kao sumanut crtao dijagrame tokova koje ni sam ne može iščitati s ciframa od kojih se čovjeku može zamantati, smijemo se evo i Bakiru Izetbegoviću, ali sve su prilike da se najčešće oni nama smiju i uvijek se zadnji smiju. Majstori političkog marketinga.

Prihvati notifikacije