BiH

Koliko košta život u BiH?

Još jedan mladi život je nasilno prekinut.

FOTO: BOSNAINFO
FOTO: BOSNAINFO

Mladu doktoricu Azru Spahić nedavno je ubio Armin Berberović.

Šta je zajedničko Havi Dovadžiji, Selmi Agić, Editi Malkoč, Azri Spahić, Denisu Mrnjavcu, Adisu Šehoviću, Davoru Vujinoviću, Dženanu Memiću, Davidu Dragičeviću…? Ubio ih je sistem. Sistem (koji mi plaćamo) je taj koji je omogućio ubicama da ih liše života. I sistem je taj koji štiti ubice, a daje vjetar u leđa onim potencijalnim. On je dao nož u ruke Denisovim ubicama, oružje onima koji su bez imalo grižnje savjesti pobili Davora i Adisa, on je taj koji štiti ubice Davida i Dženana, dao volan u ruke onima koji su na vječni počinak prerano poslali Havu, Selmu, Editu, Azru i mnoge druge koji svakodnevno stradaju po bh. ulicama.

On je Arminu Berberoviću, koji je odranije poznat policiji, omogućio da vozi pijan, bez vozačke dozvole i s više od 2.000 neplaćenih kazni. I to je moguće jer je sistem naplate neefikasan, pa sve te kazne koje pojedinci (a ima ih povelik broj) dobiju stoje negdje u ladici. Ok, ne mogu onda registrovati automobil, ali ni to nije problem, naći će drugo rješenje, ako im oduzmu vozačku dozvolu, vratimo se Berberoviću, mogu voziti i bez nje.

Pohvalno je da se nova vlast u KS-u nadigla. Vlada KS-a (a probudili su se i MUP te Ministarstvo saobraćaja) juče je zasjedala i donijela neka rješenja u vezi s bahatim vozačima po Sarajevu. Prema riječima ministra finansija i zamjenika premijera KS-a Nihada Uka Emira Dedovića, prva mjera odnosi se na pojačan policijski nadzor na svim trenutnim raskrsnicama od 19 do 7 sati, uposliće još 195 policijskih službenika kao podršku trenutnim jedinicama, pojačaće kontrolu i podršku u automobilima i presretačima koji registruju one koji prekorače brzinu, prekriće grad kamerama, trajno oduzimati vozila prekršiocima ovih mjera, povećaće kazne za saobraćajne prekršaje, smanjiće dozvoljene brzine u naseljenim dijelovima Sarajeva sa 40 na 30 i sa 60 na 50 km/h…

Pojeo vuk magarca

Ali, podsjetimo na to kako je bilo i u vrijeme ubistva Denisa Mrnjavca. Isto tako, zasjedanje, nove mjere, policija će biti u svakom trolejbusu i tramvaju, postaviće kamere… I šta se na kraju desilo? Pojeo vuk magarca.

„Od svih mjera koje smo donijeli i u slučaju Denisa Mrnjavca, u suštini pola toga nije ni realizovano. Znate da nikad nisu postavljene“, kaže za Bosnainfo Nermin Pećanac, bivši ministar MUP-a KS-a, i osvrnuo se i na nove mjere Vlade KS-a istakavši da je Vlada KS-a promptno reagovala i zasjedala, isto kao što su zasjedali i u slučaju Denisa Mrnjavca, pa se ništa nije implementiralo.

„Ove mjere koje je jučer Vlada donijela, to je trebala ranije uraditi. Smanjenje brzine su samo alibi-odluke. Znate da nikad nije postavljene. Treba unijeti nešto u zakon, a treba mijenjti i zakone, S druge strane, imate zakone koje samo trebate implementirati. Jesam za pooštrenje, to nije sporno. Ja sam predlagao da novo krivično djelo, a to je vožnja iz obijesti. Ovo smanjenje sa 60 na 50 pokazuje da nisu razumjeli poentu. Poenta je da voze iz obijesti ljudi koji ne gledaju saobraćajne znakove. Ovdje se ne pravi ambijent jačanja pravne države, ovdje su napravili ambijent da je sve moguće, da se sve može lako riješiti preko nekoga i nečega. Ne pravimo sistem“.

Smatra da Ministarstvo pravde treba da bude nosilac ambijenta sigurnosti, a da se nigdje ne pojavljuje.

„Zakone na snazi trebaju preispitivati, ne mora se nešto desiti pa da na Facebooku daju mišljenje. Policija je na prvoj liniji, ali nema ministarstva u BiH koje nema svoj udio u povećanju stepena odgovornosti. I svi igraju tako da kad se nešto desi, sve se prebaci na policiju. Zašto nisu kupili kamere, je li im to neko brani, od postavljanja kamera napravili smo osmo svjetsko čudo“, mišljenja je Pećanac.

Ipak, i policija ima mana…

Policija kao alibi

„Ali ona sa svim manama najbolje funkcioniše. Policija treba da radi poslove za koje su druga ministarstva nadležna. Policija služi kao alibi za sve. Što nema kamera, je li policija kriva? Ovdje se kampanjski radi, sve se samo obećava. Čim pažnja javnosti padne, padnu i obećanja u zaborav. Vlast je odgovorna da stvori ambijent u kojem se može živjeti. Ima vozni park kakav nema ni Amerika. Mi smo anarhiju pretvorili u demokratiju. Nije samo kriva policija, treba zagrebati malo dublje“, zaključuje naš sagovornik.

Ne, nije rješenje, kako po komentarima po portalima i društvenim mrežama svekoliki narod predlaže, vješanje po Marindvoru, iako zvuči prihvatljivo, može pomoći, ali nije trajno rješenje da policija stoji na svakom koraku i legitimiše, jer napisaće kaznu onom koga uhvati da vozi bez vozačke ili pijan, možda isključiti iz saobraćaja, a on će sutra ponoviti isto, nije rješenje ni smanjenje brzine po glavnom gradu države, samo će se napraviti još veći kolaps…, rješenje je u mijenjaju sistema.

Ne dešavaju se samo ubistva na sarajevskim cestama, svakodnevno ljudi stradaju na prostoru čitave BiH. Policija će možda i smanjiti tragedije na ulicama Sarajeva, ali šta je s ostalim (ne)razjašnjenim ubistvima u čitavoj državi? Problem je mnogo delikatniji i zahtijeva (pre)uređenje seta zakona.

Ali, dok o svemu odlučuju po stovarištima propalih kadrova oni koji su tu dospjeli kao posljedica neuređenosti države, nerijetko s lažnim diplomama ili čak i bez njih, teško da će biti bolje. Dok etno, odnosno kleronacionalisti suvereno vladaju (već 30 godina) zasljepljujući nas nacionalizmom kao dominantom, nazivajući ga patriotizmom, dok ne žele dobro državi u kojoj žive radeći za sitnošićarske interese, pritom bivaju sve bogatiji, a narod sve siromašniji, tu pomoći nema.