Poluprazni rafovi u trgovinama i značajno povećanje uvoza ilustruju ovu tendenciju. U periodu od januara do avgusta ove godine, BiH je uvezla 166,64 miliona litara flaširane vode, što predstavlja značajan rast u odnosu na 151,73 miliona litara u istom periodu prošle godine.
Ukupna vrijednost uvoza dosegnula je 205,07 miliona KM, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.
Flaširana voda dolazi iz raznih izvora, pri čemu najviše iz Srbije i Hrvatske, ali se na policama nalaze i proizvodi iz Brazila, Sjeverne Koreje i Tajvana. Prodavci i prerađivači vode izvještavaju o rekordnoj prodaji, naročito tokom posljednjih nekoliko mjeseci.
“Vitinka”, koja upravlja fabrikom “Vivija”, ističe izuzetno visoku potražnju za velikim porodičnim pakovanjima vode, dok Bojan Stupar iz “Kort marketa” navodi povećanje potražnje za 30 posto u odnosu na prošlu godinu, prenosi Crna-Hronika.
Unatoč povećanoj potražnji, Stupar naglašava da njihova kompanija uspješno zadovoljava sve potrebe kupaca, iako će zbog novih propisa Evropske unije o ambalaži doći do manjih korekcija cijena. Trgovci su primorani gotovo svakodnevno nabavljati nove zalihe zbog nezapamćene potražnje, što dodatno komplikuje već nestabilno tržište.
Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača “Don” iz Prijedora, ističe da su suša i sumnje u ispravnost vode sa česmi dodatno utjecale na odluku građana da se okrenu flaširanoj vodi. Ova situacija ne samo da je potaknula domaću potražnju već je dovela i do povećanja izvoza flaširane vode, s izvozom od 95,60 miliona litara u prva osam mjeseci ove godine, u vrijednosti od 53,62 miliona KM.