Ekonomija

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Radnici nezadovoljni na poslu, evo šta se traži

Dugi sastanci, previše kompleksni zadaci i loša komunikacija: uposleni u Njemačkoj, prema vlastitim navodima, sedmično potroše više od jednog radnog dana na zadatke koje smatraju manje smislenim.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY
Ilustracija

Prema jednoj novoj studiji, zaposleni u Njemačkoj gube više od jednog radnog dana sedmično na aktivnosti koje smatraju neefikasnima. Čak 8,7 sati tokom radne sedmice prođe na aktivnosti kao što su nepotrebni sastanci ili zadaci. To proizlazi iz istraživanja web-stranice za zapošljavanje Stepstone, provedenog u rujnu među 5.800 zaposlenih, prenosi DW.

Također, više od polovice ispitanih (58 posto) navodi da pretjerano kompleksni zadaci loše utječu na njihov radni učinak.

“Kada ljudi ne mogu smisleno koristiti radno vrijeme, to je rasipanje dragocjenog vremena i vrijednih resursa – naročito sada, kad zbog demografskih promjena više ljudi napušta tržište rada nego što novih dolazi”, rekao je Tobias Zimmermann, stručnjak za tržište rada u Stepstoneu.

Traži se jasnija komunikacija

Skoro polovica (46 posto) radnika priželjkuje jasniju komunikaciju od svojih rukovoditelja, a 37 posto jednostavnije procese rada. Manje od trećine (30 posto) želi više mogućnosti za stručnu obuku i razvoj, dok svaki četvrti želi ulaganja u bolje tehnologije i alate, poput umjetne inteligencije.

Pročitajte još

“Moderne tehnologije mogu pomoći da se preuzmu dosadni, ponavljajući zadaci, kako bi se ljudi posvetili smislenim i produktivnim aktivnostima koje odgovaraju njihovim sposobnostima”, rekao je Zimmermann.

Preduzeća koja strateški ulažu u automatizaciju, obučavaju uposlene i time stvaraju bolje poslove, postaju ne samo produktivnija – već i poželjniji poslodavci.

Skoro polovica nezadovoljna poslom

Skoro polovica (45 posto) ispitanih također navodi da su nezadovoljni načinom na koji su njihovi talenti iskorišteni na poslu. Trećina smatra da bi na drugom mjestu mogli više postići. posebno visok udio nezadovoljnih nalazi se, na primjer, među uposlenim u nekom servisu za klijente ili korisnike te u IT-sektoru (po 46 posto).

Skoro polovica svih ispitanika je nezadovoljna poslodavcem, a od te polovice njih 68 posto aktivno traži novi posao.

“Potrebni su nam svi uposleni na pravom radnom mjestu. Da bismo to postigli, moramo što bolje uskladiti zahtjeve radnog mjesta i vještine uposlenih”, rekao je Zimmermann.

Uposleni se žale da ih stalno prekidaju dok rade

Američka softverska kompanija Slack je također tokom proteklog ljeta naručila istraživanje da se ispita koji faktori ometaju produktivnost na radnom mjestu. Skoro svaki četvrti uposleni u uredu naveo je da ga deset ili više puta dnevno prekidaju tokom obavljanja zadataka. Kao razlog, 32 posto je navelo ometanje od strane kolegica i kolega. Odmah iza toga, s po 31 posto, slijede neefikasan stil rukovođenja, kao i previše i predugih sastanaka.

Zaposleni su također upitani o mjerama za poboljšanje produktivnosti. Često su isticali važnost redovnih kratkih pauza i zdravog načina života. Zatim slijede to-do-liste i sasvim određeni vremenski intervali za pojedinačne zadatke – odnosno jasna struktura posla koji se treba obaviti.