Magazin

Istraživanje pokazalo da jedna popularna opcija u automobilu nije toliko potrebna

Mnogi danas ne mogu da zamisle automobil bez velikog displeja na centralnoj konzoli, a najnovije istraživanje je dokazalo kako ekrani osjetljivi na dodir umjesto fizičkih kontrola i nisu previše praktični.

FOTO: BROCK WEGNER/UNSPLASH/ILUSTRACIJA
FOTO: BROCK WEGNER/UNSPLASH/ILUSTRACIJA

U današnje vrijeme, ekrani su u potpunosti ili djelimično zamijenili kontrolnu tablu sa fizičkim tasterima za upravljanje automobilom, tj. određenim funkcijama kao što su klima uređaj, radio, i mnogi drugi.

Međutim, novo istraživanje dokazalo je da su ekrani osjetljivi na dodir manje praktični od fizičkih kontrola. Švedski auto-magazin Vi Bilagare testirao je 12 modela automobila, od kojih je 11 bilo moderno sa ekranima osjetljivim na dodir, dok je dvanaesti automobil bio Volvo iz 2005. sa fizičkim kontrolama. Vozači koji su testirali automobile su imali dovoljno vremena da se adaptiraju i naviknu na automobile prije samog testiranja.

Zadatak je bio prilično jednostavan, jer su vozači vozili automobile napuštenom pistom brzinom od 110 km/h, ali su tokom vožnje morali da odrade i sljedeće stvari: da aktiviraju grijanje sjedišta, podignu temperaturu u kabini za dva stepena, pokrenu odleđivanje stakala, uključe radio i pronađu određenu stanicu, da resetuju putni računar, smanje osvjetljenje instrumenata i isključe centralni ekran.

Očekivano, ili možda ne, rezultati testa su pokazali da je vozač Volvoa starog 17 godina bio najbrži u obavljanju navedenih zadataka, a njemu je bilo potrebno svega 10 sekundi.

Sa druge strane, najbolje vrijeme u modernom automobilu sa velikim centralnim ekranom bilo je 14 sekundi, dok je prosječno vrijeme ostalih vozača iznosilo više od 20 sekundi. Najlošiji rezultat postignut je u kineskom električnom automobilu MG Marvel R (44,6 sekundi i 1.372 metara).

Kako piše Auto Klub, iako uzorak nije dovoljno veliki da bi ovi rezultati bili sigurni, ipak je jasno da su sve veći i komplikovaniji ekrani u našim automobilima bespotrebni. Fizički tasteri olakšavaju vozaču da upravlja određenim funkcijama i istovremeno zadrži pogled na putu.

Prihvati notifikacije