IT

IBM očekuje da će vještačka inteligencija zamijeniti 7.800 radnika

Izvršni direktor IBM-a Arvind Krishna najavio je da će jedna trećina zaposlenih koji ne rade s klijentima biti zamijenjena u narednih pet godina.

FOTO: EPA-EFE/ANDREW GOMBERT
FOTO: EPA-EFE/ANDREW GOMBERT

IBM će zamrznuti zapošljavanje jer očekuje da će gotovo 7.800 radnih mjesta biti zamijenjeno vještačkom inteligencijom u narednim godinama, rekao je Arvind Krishna, izvršni direktor tehnološkog giganta.

U intervjuu za Bloomberg News, Krishna je rekao da može “lako vidjeti” kako će gotovo jedna trećina uposlenih koji ne rade s klijentima, biti zamijenjena u narednih pet godina, prenosi Reuters.

“Ove uloge koje nisu usmjerene na klijente čine otprilike 26.000 radnika”, rekao je Krishna u intervjuu. “Lako mogu vidjeti da će 30 posto toga zamijeniti vještačka inteligencija i automatizacija u periodu od pet godina.”

Administrativni uredi čine mali dio od 260.000 IBM-ovih radnika, a kompanija sa sjedištem u Armonku, u državi New York, nastavila je popunjavati pozicije i nakon što je otpustila oko 5.000 radnika u drugim sektorima, navodi Bloomberg.

Strah od masovnih otpuštanja

IBM nije odmah odgovorio na zahtjev Al Jazeere za komentar. Glasnogovornik IBM-a rekao je AFP-u da nije bilo potpunog zastoja u zapošljavanju, ali da je firma “veoma selektivna kada popunjava poslove koji ne dotiču direktno klijente ili tehnologiju”.

Krishnini komentari dolaze u trenutku kada brzi napredak tehnologije vještačke inteligencije, uključujući OpenAI-ov ChatGPT, povećava mogućnost velikih poremećaja u brojnim industrijama.

Neki analitičari strahuju da bi vještačka inteligencija uskoro mogla dovesti do masovnih otpuštanja, dok drugi tvrde da će sposobnost tehnologije da poboljša produktivnost i nadopuni ljudske radnike stvoriti radna mjesta i cijele nove industrije.

U međuvremenu je cijena dionica Chegga, kompanije za učenje sa sjedištem u Kaliforniji, pala za gotovo 50 posto nakon što je njen izvršni direktor Dan Rosensweig priznao da ChatGPT “ima utjecaj na stopu rasta novih korisnika”.