Magazin

Generacija Z sve više traži estetske zahvate - za bolji izgled na društvenim mrežama

Među manjim zahvatima najtraženiji su podizanje usnica i operacija kapaka. Posebna je priča uklanjanje masti iz obraza.

FOTO: UNSPLASH
FOTO: UNSPLASH
Ilustracija

Ono što je počelo kao virtualna pomama za obrađivanjem fotografija filtrima prije objavljivanja na društvenim mrežama, preselilo se u stvarni život.

Mlađi od 30 godina, a posebno pripadnici generacije Z (rođeni između 1995. i 2010. godine) postali su opsjednuti minimalno invazivnim “ugađanjima” (engl. tweakments), a glavni im je motiv bolji izgled na selfiejima, piše Plastic Surgery Practice. Pojava je nazvana TikTok lice.

Prema podacima Američke akademije facijalne, plastične i rekonstruktivne kirurgije (AAFPRS), čak 75 posto njenih članova bilježi oštar skok zahtjeva za estetskim procedurama među mlađima od 30 godina. Među nekirurškim postupcima vode botoks, fileri, mikroiglice i kemijski pilinzi, a među „ugađanjima”, odnosno manjim zahvatima, u vrhu su podizanje usnica, čiju je potražnju povećalo odbacivanje zaštitnih maski, i blefaroplastika (operacija kapaka).

Podizanje gornje usnice (lip lift) kojim se postiže punoća bez neželjenog patkastog izgleda, izvodi se uklanjanjem dijela kože između nosa i usnice. Tako se razmak između njih skraćuje, a gornja usna se izokreće prema van čime se povećava vidljiva ružičasta površina. Zahvat je namijenjen starijim osobama kojima su se usnice počele stanjivati, ali i mlađima koje imaju prirodno tanke usnice. U svakom slučaju, mladi ga svi više traže, kao i blefaroplastiku, piše Gloria.hr.

Gornjom blefaroplastikom uklanja se višak kože iznad kapka, dok donja blefaroplastika uklanja masne jastučiće ispod oka. Ranije su ih uglavnom tražile starije osobe kako bi otvorile pogled i riješile se umornog izgleda, no i mladi su sada jako zainteresirani za poboljšavanje izgleda područja oko očiju. Estetski kirurzi smatraju da se mijenja osnovni trend – glavni naglasak sve je više na ranijem održavanju i prevenciji koja počinje već u 20-ima i 30-ima, kako bi se veće operacije i zahvati kojima je cilj pomlađivanje odgodili za što kasniju dob.

Poseban je fenomen uklanjanje masnih jastučića iz obraza (engl. buccal fat removal), jer društvene su mreže trenutno stavile okruglo lice „izvan mode”. Mladi zbog toga sve više traže zahvat kojim se kroz rez na unutrašnjoj strani obraza uklanja dio masnoće sa sredine lica. Cilj je stanjiti središnji dio lica i postići uvučene obraze, u skladu s trendovskim izgledom i diktatom društvenih medija.

Prihvati notifikacije