BiH

Esad Bajtal za Bosnainfo: Tema ubistava mora se pratiti s temom samoubistava, jer imate patološku, iracionalnu situaciju u društvu

Jutros je još jedna tragedija zadesila BiH.

FOTO: FACEBOOK / ESAD BAJTAL
FOTO: FACEBOOK / ESAD BAJTAL

Pedesetpetogodišnjak M. O. jutros je aktivirao eksplozivnu napravu u tuzlanskom naselju Moluhe pri čemu je smrtno stradao, a njegova supruga E. O. zadobila je teške povrede i trenutno se nalazi na UKC-u Tuzla. U toku je uviđaj na licu mjesta koji provode službenici Sektora kriminalističke policije MUP-a TK-a pod nadzorom dežurnog tužioca Tužilaštva TK-a.

Ovakve i slične vijesti sve češće u posljednje vrijeme pune medijske stupce crne hronike. Kad pročitaju ovakvu vijest, malo kome će pasti na pamet da se zapita šta je to što ljude tjera na (samo)ubistvo, ko je kriv, u kakvoj to državi živimo, da je recimo femicid dostigao tačku ključanja, da su samoubistva sve češća, mnoga ubistva nerazjašnjena, ubice na slobodi…

Tragom toga, razgovaramo s profesorom, sociologom, filozofom, autorom brojnih knjiga, predavačem te vrsnim analitičarom vremena u kojem živimo Esadom Bajtalom.

“Tema ubistava mora se pratiti s temom samoubistava, jer imate patološku, iracionalnu situaciju u društvu zbog kompletne propasti – privredne, ekonomske, kulturne, zdravstvene, obrazovne i naravno da su se ljudi našli u jednom potpuno neprirodnom okruženju, a to znači da su se našli u bezizlazu, da nemaju mogućnost riješiti elementarne životne probleme tu gdje žive. Ili bježe iz ove zemlje ili rješenje traže u nekom iracionalnom potezu”, govori naš sagovornik.

Pucanje nerava

A šta podrazumijeva pod iracionalno, objašnjava:

“Pod to iracionalno spadaju dva izlaza: ili ubiti drugoga iz koristoljublja ili pucanja nerava, pucanja ličnosti ili sam sebi uskratiti život. Čak i samoubica u ovoj zemlji nije samoubica, i njega je neko ubio. Ubio ga je onaj koji ga je prisilio da ubije sebe samog. To važi i za ubice. Onaj koji ubija nekoga ne radi to nikada iz čista mira. Radi to u nekom društvenom kontekstu. Dakle, i njega su društvo, politika, neki neodgovorni nadmeni faktori prisilili da se sa sobom, životom i društvom obračunava na taj neljudski način”.

Gdje vidi izlaz iz ovakve situacije, odnosno ovog okruženja koje ide naruku (samo)ubicama, kriminalcima… U politici, društvu…, pitamo Bajtala. Mišljenja je da su građani podijeljeni etnopodanici.

“Oni su njih podijelili po etno, klero i tim linijama. Sve dok građani kao podijeljeni etnopodanici ne ustanu u svoju odbranu kao združeni građani, ovdje nema rješenja. Ustati kao združeni građanin znači izaći na proteste i da se skupi 100, 200, 300, 500 hiljada i da kažu dosta više, da promijene vlast, da promijene režim, da izaberu neke nove ljude i da se krene novim putem. Sve ovo što je 30 godina na sceni govori o ovim krimi-etnobandama koje se lažno javnosti predstavljaju kao političke stranke i partije te koje su nas dovele do ovdje dokle smo došli”, napominje naš sagovornik.

Dodaje da one već 30 godina rade na isti način, istim metodama, istim sistemom neodgovornosti i istom zloupotrebom vlasti i da ne mogu drugačije.

Pročitajte još

“Ovaj način rada postao je njihova druga priroda, a priroda se vrlo teško mijenja. To znači čak i kad bi htjeli, kad bi ih nekako ubijedili hajde radite drugačije, oni to neće moći, oni to neće znati. Oni znaju to što znaju i rade tako kako rade. Dakle, do građana je, izvolite, smijenite sve koji rade protiv vas, izaberite one za koje mislite da će raditi drugačije. Ako ne budu radili, smijenite i njih. To je smisao demokratije. Smjenjivost je u srcu demokratije. Nenasilna, bez krvi, bez sile.

Napominje da oni koji su na vlast došli silom, da se na vlasti i održavaju silom.

Nasilje prodire

“Bilo kojom silom. Vidite kako psuju Milanović, dodici i njima slični. Vidite šta sve poduzimaju da podižu tenzije, da drže u vazduhu stalnu mogućnost rata, nasilja, obračuna… Vidite kako se ljudi ubijaju, kako nestaju, kako se ne odgovara za ubistva djece u Banjaluci, Sarajevu. Kako se ta ubistva zataškavaju, kako je već nasilje počelo da prodire u škole, ne samo u Srbiji, ne samo u Beogradu, vidite da su se i kod nas počeli događati ili prijetnje ili stanjanje uz one koji su počinili ono što su počinili. Sve je to posljedica lažne etnodemokratije”, jasan je Bajtal.

Na kraju dodaje da su politike u ovoj zemlji krive i da su one sve ovo proizvele, da “nije ubica onaj ko je ubio, nego je ubica onaj ko je njega natjerao da ubije“.

Prihvati notifikacije