IT

Doom 3: Agresivniji pokušaj da se serijal uvede u novu eru

idSoftware je predstavio novi grafički mehanizam koji su upućeni pozdravili kao najrealističniji ikada. Stoga se Doom 3 s vremena na vrijeme manje doima kao video igra, a više kao interaktivni film.

FOTO: SCREENSHOT
FOTO: SCREENSHOT

Originalni Doom debitirao je 1993. i gotovo sam stvorio novi žanr koji je kasnije iznjedrio Quake, Halo i mnoštvo drugih imitatora. Ali franšiza Doom vjerojatno ostaje djed svih njih, a igrači su željno iščekivali najnoviji nastavak ove arhetipske pucačine.

Doom 3 je bio puno agresivniji pokušaj da se serijal uvede u novu eru, čvrsto naginjući survival-hororu umjesto mahnite akcije. Iako je igra dobila pristojan prijem kod kritičara, Doomovi diehard fanovi nisu se baš prodali na promjenu žanra.

NOVI MEHANIZMI

Zaplet je jasan – naučno-fantastični. Union Aerospace Corporation provodi eksperimente s teleportacijom na Marsu i nesvjesno su otvorili vrata pakla. Igrate u ulozi marinca poslanog u bazu da zatvori portale u podzemni svijet. Ako ne uspijete, ludi znanstvenik po imenu Betruger (“Đavao je stvaran. Znam – izgradio sam mu kavez”) obećao je osloboditi demonski gnjev na zemlji.

To može zvučati kao poznato područje za igrače koji su progutali prvu Doom igru. Ovaj put, međutim, idSoftware je predstavio novi grafički mehanizam koji su upućeni pozdravili kao najrealističniji ikada. Stoga se Doom 3 s vremena na vrijeme manje doima kao video igra, a više kao interaktivni film.

I to kao zastrašujući film. Demonski stanovnici vrebaju u tami, u ventilacijskim otvorima i čak se teleportiraju iz pakla kako bi mučili vas i druge nesretne preživjele u bazi. Tvoj odgovor? Koristite pouzdanu sačmaricu (i drugo ručno oružje) da ih srušite.

Uistinu zadivljujuća grafika igre je impresivna kao i sve što je PC vidio.Pozadine, stvorenja i zemljani izgledaju fenomenalno, a ako postoji jedna glavna zamjerka igri, to je da nemate priliku zastati i zadiviti se kako nevjerojatno izgleda. Poželjet ćete zastati i zagledati se u estetski čudesna stvorenja dok teturaju prema vama, ali treba ih smjesta riješiti. Zasigurno nema prostora za zaustavljanje i piće u okolici kao što biste mogli u Far Cryju.

SKRIVENO ZLO

Mnogi trenuci snažno podsjećaju na sumornu, treperavu scenu u Aliensu gdje marinci upadaju u naizgled praznu bazu. Jasno je da u blizini postoje opasnosti, ali teško ih je uperiti u oči.

I kao u svakom dobrom horor filmu, zvuk igra ključnu ulogu, izazivajući još veću nelagodu sa oštrim industrijskim efektima pomiješanim s paklenim vriscima i stenjanjem demonskih hordi.

Govoreći o paklu, to je vruća tačka u kojoj završite tokom kasnijih faza Dooma 3, a ona konsolidira moćno impresivnu sposobnost igre da stvori atmosferu straha. To je zapanjujuće košmarna mješavina vatre, sumpora, vrištećih duša i smrtonosnih kerubina s dječjim licima, koji se pokušavaju popeti uz vaše noge i nanijeti štetu.

UŽASNO STRAŠNO

Bilo da se radi o filmu, knjizi ili video igri uvijek postoji najtanja granica između smiješnog i užasno strašnog, ali Doom 3 trijumfalno spada u drugu kategoriju.

DOOM 3 je sjajna igra. Ne nužno zbog aspekata igrivosti, već zbog činjenice da moje oči i uši nikada nisu prošli trenutak a da se potpuno ne zabavljaju. DOOM 3 je iznimno impresivan sa savršenom prezentacijom kakvu sam ikada vidio u igri. Vizualno svojevremeno nije imala ravnog, piše Oslobođenje.