Magazin

Da li ste znali da postoji mjesto gdje se niko ne razvodi, a razlog je nesvakidašnji!?

U ovom transilvanijskom mjestašcu, u kojem prema zadnjem popisu stanovništva živi oko 3.000 ljudi, parovi žive sretno sve do svoje smrti.

FOTO: CRISTIAN BALATE / LONELYPLANET.COM
FOTO: CRISTIAN BALATE / LONELYPLANET.COM

Biertan je jedno od prekrasnih malih sela u Transilvaniji koje je od 1993. na popisu UNESCO-ve svjetske baštine, a osim čarobne prirode i intrigantne istorije, turisti u ovaj kraj dolaze i zbog utvrđene crkve iz 15. stoljeća koja krije zanimljivu priču.

Okružena vinogradima i smještena na slikovitom brežuljku, ova sakralna građevina u Biertanu poznata je i kao jedan od najintrigantnijih zatvora, koji nije bio namijenjen lopovima ili pljačkašima, već muževima i ženama koji su poželjeli razvod. Unutar crkvenog dvorišta nalazi se mala prostorija veličine smočnice. 300 godina parovi čiji su brakovi bili u rasulu našli bi se ovdje, zaključani do šest sedmica od strane lokalnog biskupa u nadi da će izgladiti svoje probleme i spriječiti razvod, prenosi putnikofer.hr.

„Zahvaljujući ovoj blagoslovljenoj zgradi, u 300 godina koliko je Biertan imao biskupsko sjedište, imali smo samo jedan razvod”, rekao je Ulf Ziegler, lokalni svećenik u intervjuu za BBC. Danas je mali, mračni zatvor muzej s napaćenim lutkama. Soba ima niske plafone i debele zidove, a oskudno je opremljena stolom i stolicom, škrinjom za stvari i tradicionalnim saksonskim krevetom koji izgleda kao da pripada djetetu. Dok su parovi pokušavali popraviti svoje brakove unutar ovog „svetog prostora”, sve se moralo dijeliti, od jednog jastuka i deke do usamljenog stola.

Luteranizam, grana protestantizma koja se zasniva na učenju njemačkog redovnika, teologa i reformatora Martina Luthera te religija transilvanijskih Sasa, upravljalo je većinom aspekata svakodnevnog života, a iako je razvod bio dopušten pod određenim okolnostima, poput preljuba, bilo je poželjno da parovi pokušaju spasiti svoju zajednicu. Tako bi par koji traži razvod dobrovoljno posjetio biskupa, koji bi ih poslao u bračni zatvor da vide mogu li se njihove razlike pomiriti prije nego što se raziđu.

„Zatvor je bio instrument za održavanje društva u starom kršćanskom poretku”, objasnio je Zielger, koji je primijetio da je također štitio žene i djecu, koji su ovisili o porodičnoj zajednici da bi preživjeli. Ako je ipak došlo do razvoda, muž je bivšoj ženi morao isplatiti polovicu svoje zarade, ali ako se ponovno oženi pa razvede, druga žena nije imala pravo ni na šta. Ziegler vjeruje da koncept bračnog zatvora i danas ima potencijalne pouke za svaki moderni brak. Kaže da je primio zahtjeve od parova širom svijeta koji žele iskoristiti prostor u crkvi za popravak vlastitih problematičnih brakova. „U modernom društvu imamo sve manje vremena jedni za druge, sebičniji smo od naših predaka”, rekao je Ziegler. „Patimo od usamljenosti, zato danas moramo više razgovarati, kako bismo saznali šta nam je važno i šta nas povezuje.”