Britanska kompanija, koja posluje s gubicima, objavila je da će vjerovatno započeti administrativni postupak u nadolazećim danima. Administracija omogućuje kompanijama u Ujedinjenom Kraljevstvu da se restrukturiraju kada ne mogu platiti svoje dugove, za razliku od trenutne likvidacije.
U saopćenju, Harland & Wolff je naveo da je njihov zahtjev za „kredit“ od 200 miliona funti (264 miliona dolara) od Britanske agencije za financiranje izvoza, odbijen, ostavljajući ih u „teškoj financijskoj situaciji“. Kompanija je objavila da su njezini zaposlenici već bili obaviješteni o ukidanju radnih mjesta u „nebitnim operacijama“ i holding kompaniji, piše Dnevno.hr.
Osnovne operacije grupe – uključujući njezino brodogradilište u Belfastu, koje je izgradilo Titanic i koje sada pomaže u izgradnji tri ratna broda za vladu Ujedinjenog Kraljevstva – neće biti pogođene administrativnim postupcima te će nastaviti s radom kao i obično, dodaje se u saopćenju. Kompanija je objavila da istražuje prodaju tih operacija dok nastavlja tražiti nova financiranja. “Grupa se suočava s vrlo izazovnim vremenima, s obzirom na značajne povijesne gubitke i neuspjeh da osigura dugoročno financiranje”, rekao je privremeni izvršni direktor Russell Downs.
Harland & Wolff, the 163-year-old firm that built the Titanic, is preparing for bankruptcy after it was unable to secure long-term financing https://t.co/nrOaHlPiwZ pic.twitter.com/BVno9ysTi3
— CNN International (@cnni) September 16, 2024
Britanska vlada mora djelovati
Ovo nije prvi put da se Harland & Wolff sprema za bankrot. Britanska vlada je 2019. imenovala administratora kako bi restrukturirao tvrtku, ali nekoliko mjeseci kasnije britanska energetska kompanija InfraStrata pristala je kupiti ju. Prošle godine, Harland & Wolff, koji je izgradio Titanic 1912. godine, isporučio je svoj prvi gotovi brod s povijesnog brodogradilišta u Belfastu u dva desetljeća.
Kompanija se uglavnom fokusirala na popravak brodova i projekte vezane uz zelenu energiju, što uključuje, nakon prodaje InfraStrati, projekt skladištenja plina u Sjevernoj Irskoj. U ponedjeljak je Matt Roberts, dužnosnik britanskog sindikata GMB, izjavio da britanska vlada mora djelovati „kako bi osigurala da niti jedna privatna kompanija ne smije birati“ koje će brodogradilište ili ugovore Harland & Wolff zadržati.
Glasnogovornik vlade naglasio je da bilo koji administrativni postupak neće utjecati na njezina brodogradilišta, uključujući isporuku ugovora za Ministarstvo obrane Ujedinjenog Kraljevstva. “Jasno nam je da je, nakon detaljnog pregleda financijske situacije kompanije, tržište trenutno u najboljoj poziciji da odgovori na ove izazove, a osiguranje državnog financiranja predstavljalo bi značajan rizik od gubitka novca poreznih obveznika”, dodao je glasnogovornik u izjavi.