IT

Burno u tehnološkom sektoru: Amazon najavio masovne otkaze, Meta papreno kažnjena

Andy Jassy, izvršni direktor Amazona, saopštio je da ta kompanija za e-trgovinu planira da otpusti više od 18.000 radnika.

FOTO: ILUSTRACIJA/UNSPLASH
FOTO: ILUSTRACIJA/UNSPLASH

Podsjećamo, sredinom novembra je bilo ovih najava, mada se govorilo o 10.000 radnika.

Jassy je ovu informaciju o otpuštanju radnika objavio na internet stranici Amazona, prenosi Reuters, i poručio da će razgovori sa radnicima početi 18. januara, te da će oni koji budu obuhvaćeni otpuštanjima dobiti pomoć u vidu otpremnine i podršku pri pronalaženju drugog posla.

Otkazima će u najvećoj mjeri biti pogođeni sektori internet prodavnice Amazon Store, kao i sektori za upravljanje ljudskim resursima, navodi se u objavi.

Amazon globalno zapošljava više od 1,5 miliona radnika i, prema procijenama, priprema se za usporavanja poslovnog rasta, jer sve veća inflacija prisiljava preduzeća i potrošače na smanjenje potrošnje, ocjenjuje britanska agencija.

Uoči očekivane recesije i zbog slabijih poslovnih rezultata, otpuštanja su već ranije najavile i ostale tehnološke kompanije, među kojima je i Meta, u okviru koje posluju Facebook i Instagram. Naime, u Meti je u jednom danu otkaz dobilo 11.000 osoba.

Takođe, američka softverska kompanija Microsoft je najavila da će otpustiti oko 1.000 radnika, a dobro je poznato da je i Twitter otpustio polovinu svog osoblja maltene preko noći.

390 miliona eura zbog kršenja pravila EU

Da stvar bude gora po kompaniju Marka Zuckerberga, Meta je kažnjena sa 390 miliona eura zbog kršenja pravila EU o ličnim podacima, saopštila je Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) – navodeći da je Meta na “nezakonit način tražila dozvolu da koristi lične podatke za reklame na Facebooku i Instagramu”.

S obzirom da Facebook i Instagram imaju svoja evropska sjedišta u Irskoj, DPC ima vodeću ulogu u usklađenosti sa zakonima EU o ličnim podacima.

Meta, koja posjeduje platforme Facebook i Instagram, ima tri mjeseca da promijeni način na koji dobija i koristi podatke za ciljane oglase, prenio je BBC. Iz sjedišta te kompanije je stigla reakcija u kojoj se kaže da su u Meti “razočarani” i namjeravaju da ulože žalbu, ističući da odluka DPC ne sprečava personalizovano oglašavanje na platformama.

Evropski regulator je saopštio da Facebook i Instagram ne mogu da primoraju svoje korisnike na pristanak pod prijetnjom isključenja sa platformi.

Organizacije koje se bave zaštitom privatnosti ocjenjuju da je ova odluka velika pobjeda, jer će Meta morati da pruži korisnicima pravi izbor o tome kako će se njihovi lični podaci koristiti za ciljano online-reklamiranje.

Prihvati notifikacije