Magazin

Bosnainfo istražuje: Ko su najveći vinoljupci u BiH i postoji li iko ko bi izdvojio 13.000 KM za bocu vina

Od kako je sa radom počela Crvena jabuka u Sarajevu, svojevrsni gastro market, pažnju mnogih ljubitelja vina privlači boca čija je cijena 12.999 KM.

FOTO: AMER ČULIĆ / RINGIER
FOTO: AMER ČULIĆ / RINGIER

Za taj novac moguće je organizirati jedno šest-sedam godišnjih odmora na Baliju, Sejšelima i sličnim odredištima tirkizne kohabitacije.

Možda ne možete kupiti Volva od prije tri-četiri godine, ali sasvim sigurno jednog dobrog da je star desetak godina možete. Kad su noviji automobili u pitanju, za Citroena C4 bi morali još malo raduckati da skupite hiljadu-dvije i eto ga…

FOTO:
FOTO:

Koliko se uopće u BiH pije vino, zbog čega je ovo koje stoji u izlogu Crvene jabuke toliko skupo i da li vrijedi tog novca, te da li u BiH postoje ljudi koji bi izdvojili toliki novac, pitali smo Tarika Sadovića, eksperta, slobodno se može reći, za vina i čovjeka koji se tokom godina etablirao među vodeće poznavaoce i distrubutere vinskih proizvoda u BiH.

Vlasnik Wine Shopa Only VIP iz Sarajeva otkrio nam je neke vrlo zanimljive informacije.

FOTO:
FOTO:

“To vino će tu vjerovatno ostati zauvijek”, samouvjereno govori Tarik i nastavlja:

“Kao neko kome je to život i ko se godinama bavi ditribucijom i prodajom vina mogu ustvrditi da je jako malo ljudi u BiH koji bi izdvojili više od hiljadu KM za bocu vina. Bar je takvo moje iskustvo, a vjerujte mi imam kontakt s ogromnim brojem ljudi. Možda postoji pet ljudi koji bi dali 13.000 KM za bocu vina, ali ne da bi ih oni pili, već isklučivo kao poklon. To su ozbiljni biznismeni koji bi to uradili iz zahvalnosti prema poslovnim partnerima”, priča Sadović.

Kaže da se skuplja vina najčešće kupuju tokom perioda darivanja.

“To su obično božićni i novogodišnji blagdani, ljudi koji žele da se na poseban način zahvale nekome, ali opet kažem najviše što je neko spreman da izdvoji je 400 KM. Kada je Wine Shop u pitanju mogu reći da smo imali 18 boca vina iz jedne posebne edicije u vrijednosti iznad hiljadu KM i one su se prodavale tri ili četiri godine. Reći ću i to da su svi kupci bili iz Hercegovine”, priča Sadović i dodaje:

“Starija vina su naravno skuplja, a mi i sada u Shopu imamo određene vrste čija je vrijednost zasnovana isključivo na brandu, na njihovom imenu. Ono što je zanimljivo je također što vi ne možete od proizvođača poručiti takvih vina koliko bi želite, već su ona numerisana, pa ako hoćete neko vrhunsko talijansko oni vam kažu da za BiH mogu izdvojiti najviše 100 boca. To su jednostavno vina koja se naprave u određenim količinama i zato su na cijeni. Kod nas ovdje ima vina, nikad ga neće nestati…

FOTO:
FOTO:

Prema njegovim riječima tokom godina povećao se broj ljubitelja i poznavalaca vina, čemu je i on sam kumovao organiziranjem bezbrojnih radionica, vinskih tura, edukacija… I dalje ljudi u BiH najviše vole pivo, potom rakiju, dok je vino na trećem mjestu.

“U posljednje vrijeme vinska kultura je u porastu, pa čak i tokom korone kada nisu radili ugostitelsjki objekti, ljudi su kupovali za druženja u kućnom ambijentu. Moram stvarno reći da je situacija što se toga tiče sve bolja i bolja i da ljudi sve više vole piti vino, edukovaniji su i znaju prepoznati kvalitet”, zaključuje Sadović.