Život

10 načina da zaradite na internetu

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY

Oduvijek ste se pitali kako influenceri zarađuju novac? Možda ste i sami stekli neki vid popularnosti na internetu i pitate se na koji način to možete da unovčite?

Za vas koji ne znate, influenceri su, prosto rečeno, utjecajni ljudi. Svoj utjecaj su stekli na platformama kao što su Instagram, Facebook, TikTok, Twitter i YouTube, a publiku i fanove su pridobili na razne načine.

Steći publiku zahtijeva veliku dozu kreativnosti i originalnosti, a iako može djelovati kao usputna zanimacija, biti influencer u većini slučajeva iziskuje mnogo rada i truda, što se na kraju može novčano isplatiti.

Predstavljamo vam 10 načina na koje influenceri zarađuju novac:

1. Digitalni proizvodi

Sve popularniji način za influencere da zarade novac su digitalni proizvodi, jer su relativno jeftini i laki za proizvodnju, a mogu se brzo proširiti internetom uz bezprijekornu distribuciju. Ovi proizvodi mogu biti bilo šta, od e-knjige, vodiča za putovanja ili programa za vježbanje, do plana ishrane ili personalizovanog video sadržaja, odnosno reklama.

Digitalni proizvodi daju influencerima priliku da stvore nešto opipljivo, što mogu da distribuiraju i prodaju svojim pratiocima, kako bi prihodovali od svog znanja, utjecaja i stručnosti.

2. Podcasti

Podcast je odličan način za influencere da distribuiraju svoj sadržaj, povežu se sa svojom publikom, dijele sadržaj na zgodan način i na kraju zarađuju od svog utjecaja i javnog profila.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY

Cijena kreiranja podcasta može biti relativno niska kada imate odgovarajuće uređaje i opremu, a može povećati prihod na više načina – najpopularniji je naplaćivanje pretplate za pristup podcastu, odnosno male naknade za preuzimanje i slušanje.

Mnogi utjecajni ljudi na društvenim mrežama su iskoristili ovaj trend i pokrenuli sopstvene podcaste.

3. Webinari

Kao i podcasti, webinari mogu biti isplativ model prihoda za influencere i kreatore sadržaja. Webinar je u suštini seminar koji se održava preko interneta i obično služi u obrazovne svrhe, da pruži informacije u zanimljivom formatu u stilu tutorijala. Webinari se mogu održavati uživo, a mogu se i unapred snimati i dijeliti na razne načine.

Da bi zaradili novac od webinara, influenceri mogu da naplate potrošačima pristup sadržaju, sarađuju sa brendom na proizvodnji sadržaja ili koriste format za generisanje potencijalnih klijenata.

4. Ambasadori brendova

Postati ambasador brenda je još jedan održiv način za influencere na društvenim mrežama da zarade novac. U posljednje vrijeme, stalna ambasadorstva se navode kao najefikasniji metod utjecajnog marketinga. Odgovornost influencera je da postane vrhunski stručnjak za brend ili proizvod i da svoje partnerstvo sa brendom emituje na svim kanalima društvenih medija.

Kompanije obično zapošljavaju ambasadore brenda kada se prirodno uklapaju i dobro su usklađeni sa brendom i ciljnim tržištem.

Ambasadori brenda mogu biti i poznate ličnosti, a mogu biti i mikro-influenceri, u zavisnosti od ciljeva kampanje i brenda.

5. Sponzorisane objave na društvenim mrežama

Dok su ambasadori brenda obično dugoročna partnerstva, sponzorisane objave na društvenim mrežama su više kratkoročan pristup izgradnje svijesti o brendu. Ovo je daleko najčešći način za influencere da zarade novac, posebno kada počinju.

Sponzorisana objava na društvenim mrežama je kada brend angažuje influencera da kreira sadržaj koji predstavlja brend (može biti jedan post, dva posta ili niz postova) i podijeli ga sa svojim pratiocima.

6. Sponzorisane objave na blogu

Isto tako, influenceri mogu da unovče lične blogove i sajtove, kako bi sarađivali i kreirali brendirani sadržaj. Blogovi su odlični, jer omogućavaju utjecajnim osobama da dijele detaljnije informacije sa svojom zajednicom, nego što je to moguće preko društvenih medija, kao što su detaljne recenzije proizvoda.

Važno je napomenuti da ne treba sav sadržaj bloga biti sponzorisan ili dizajniran za prodaju proizvoda – dobar influencer će imati mješavinu svog sadržaja i brendirane saradnje i biće transparentan u vezi sa sponzorisanim sadržajem.

7. Fizički proizvodi

Jedinstven način stvaranja prihoda u saradnji sa brendom je zajedničko kreiranje fizičkog proizvoda, kolekcije ili asortimana. Vidimo ovu vrstu monetizacije među influencerima u svakoj branši, od modnih kolekcija i zajednički brendiranih kozmetičkih proizvoda do proizvoda za konzumaciju, fitnes, putovanja i zdravlje.

Influenceri zarađuju novac zajedničkim kreiranjem sadržaja i primanjem provizije od svake prodaje. Model zasnovan na proviziji dobro funkcioniše za influencere, jer im omogućava da potencijalno uvećaju svoj prihod ako je proizvod uspješan, a ne moraju da plaćaju nikakve troškove unaprijed!

8. Pridruženi marketing

Kao i aranžmani zasnovani na proviziji, pridruženi marketing je kada referalni partner prima procenat od prodaje, ako se prodaja može pripisati njihovoj objavi ili sadržaju. Pridruženi marketing se obično zasniva na modelu plaćanja po prodaji, plaćanju po kliku ili plaćanju po potencijalnom klijentu.

Za brendove, to je dobar način da se objektivno izmjeri koliki utjecaj zapravo ima influencer, a za influencere je sjajno da zarade prihod od brendova i proizvoda koje generalno vole i podržavaju, piše Mondo. Ovaj vid marketinga generalno neće biti jedini izvor prihoda za utjecajne osobe, jer nije pouzdan niti stalan, međutim, to je dobar način da zaradite dodatni prihod.

9. Fotografije, intelektualna svojina i kreativna režija

Pored monetizacije svog utjecaja i društvenih mreža, influenceri mogu da monetizuju svoje lične vještine, bilo da se radi o fotografiji, pisanju teksta, kreativnom usmjeravanju, strateškom savjetovanju, stajlingu ili kreiranju sadržaja. Influenceri su obično kreativci koji dobro razumiju poslovanje i koji su iskoristili svoje vještine da kreiraju lični brend, koji na kraju donosi prihod.

10. Događaji

Influenceri također mogu zaraditi novac od organizovanja događaja ili pojavljivanja na određenim događajima. Brendovi se mogu udružiti sa influencerima kako bi privukli više pažnje na događaj ili lansiranje novog proizvoda.

10 načina da zaradite na internetu

Oduvijek ste se pitali kako influenceri zarađuju novac? Možda ste i sami stekli neki vid popularnosti na internetu i pitate se na koji način to možete da unovčite?

Za vas koji ne znate, influenceri su, prosto rečeno, utjecajni ljudi. Svoj utjecaj su stekli na platformama kao što su Instagram, Facebook, TikTok, Twitter i YouTube, a publiku i fanove su pridobili na razne načine.

Steći publiku zahtijeva veliku dozu kreativnosti i originalnosti, a iako može djelovati kao usputna zanimacija, biti influencer u većini slučajeva iziskuje mnogo rada i truda, što se na kraju može novčano isplatiti.

Predstavljamo vam 10 načina na koje influenceri zarađuju novac:

1. Digitalni proizvodi

Sve popularniji način za influencere da zarade novac su digitalni proizvodi, jer su relativno jeftini i laki za proizvodnju, a mogu se brzo proširiti internetom uz bezprijekornu distribuciju. Ovi proizvodi mogu biti bilo šta, od e-knjige, vodiča za putovanja ili programa za vježbanje, do plana ishrane ili personalizovanog video sadržaja, odnosno reklama.

Digitalni proizvodi daju influencerima priliku da stvore nešto opipljivo, što mogu da distribuiraju i prodaju svojim pratiocima, kako bi prihodovali od svog znanja, utjecaja i stručnosti.

2. Podcasti

Podcast je odličan način za influencere da distribuiraju svoj sadržaj, povežu se sa svojom publikom, dijele sadržaj na zgodan način i na kraju zarađuju od svog utjecaja i javnog profila.

Cijena kreiranja podcasta može biti relativno niska kada imate odgovarajuće uređaje i opremu, a može povećati prihod na više načina – najpopularniji je naplaćivanje pretplate za pristup podcastu, odnosno male naknade za preuzimanje i slušanje.

Mnogi utjecajni ljudi na društvenim mrežama su iskoristili ovaj trend i pokrenuli sopstvene podcaste.

3. Webinari

Kao i podcasti, webinari mogu biti isplativ model prihoda za influencere i kreatore sadržaja. Webinar je u suštini seminar koji se održava preko interneta i obično služi u obrazovne svrhe, da pruži informacije u zanimljivom formatu u stilu tutorijala. Webinari se mogu održavati uživo, a mogu se i unapred snimati i dijeliti na razne načine.

Da bi zaradili novac od webinara, influenceri mogu da naplate potrošačima pristup sadržaju, sarađuju sa brendom na proizvodnji sadržaja ili koriste format za generisanje potencijalnih klijenata.

4. Ambasadori brendova

Postati ambasador brenda je još jedan održiv način za influencere na društvenim mrežama da zarade novac. U posljednje vrijeme, stalna ambasadorstva se navode kao najefikasniji metod utjecajnog marketinga. Odgovornost influencera je da postane vrhunski stručnjak za brend ili proizvod i da svoje partnerstvo sa brendom emituje na svim kanalima društvenih medija.

Kompanije obično zapošljavaju ambasadore brenda kada se prirodno uklapaju i dobro su usklađeni sa brendom i ciljnim tržištem.

Ambasadori brenda mogu biti i poznate ličnosti, a mogu biti i mikro-influenceri, u zavisnosti od ciljeva kampanje i brenda.

5. Sponzorisane objave na društvenim mrežama

Dok su ambasadori brenda obično dugoročna partnerstva, sponzorisane objave na društvenim mrežama su više kratkoročan pristup izgradnje svijesti o brendu. Ovo je daleko najčešći način za influencere da zarade novac, posebno kada počinju.

Sponzorisana objava na društvenim mrežama je kada brend angažuje influencera da kreira sadržaj koji predstavlja brend (može biti jedan post, dva posta ili niz postova) i podijeli ga sa svojim pratiocima.

6. Sponzorisane objave na blogu

Isto tako, influenceri mogu da unovče lične blogove i sajtove, kako bi sarađivali i kreirali brendirani sadržaj. Blogovi su odlični, jer omogućavaju utjecajnim osobama da dijele detaljnije informacije sa svojom zajednicom, nego što je to moguće preko društvenih medija, kao što su detaljne recenzije proizvoda.

Važno je napomenuti da ne treba sav sadržaj bloga biti sponzorisan ili dizajniran za prodaju proizvoda – dobar influencer će imati mješavinu svog sadržaja i brendirane saradnje i biće transparentan u vezi sa sponzorisanim sadržajem.

7. Fizički proizvodi

Jedinstven način stvaranja prihoda u saradnji sa brendom je zajedničko kreiranje fizičkog proizvoda, kolekcije ili asortimana. Vidimo ovu vrstu monetizacije među influencerima u svakoj branši, od modnih kolekcija i zajednički brendiranih kozmetičkih proizvoda do proizvoda za konzumaciju, fitnes, putovanja i zdravlje.

Influenceri zarađuju novac zajedničkim kreiranjem sadržaja i primanjem provizije od svake prodaje. Model zasnovan na proviziji dobro funkcioniše za influencere, jer im omogućava da potencijalno uvećaju svoj prihod ako je proizvod uspješan, a ne moraju da plaćaju nikakve troškove unaprijed!

8. Pridruženi marketing

Kao i aranžmani zasnovani na proviziji, pridruženi marketing je kada referalni partner prima procenat od prodaje, ako se prodaja može pripisati njihovoj objavi ili sadržaju. Pridruženi marketing se obično zasniva na modelu plaćanja po prodaji, plaćanju po kliku ili plaćanju po potencijalnom klijentu.

Za brendove, to je dobar način da se objektivno izmjeri koliki utjecaj zapravo ima influencer, a za influencere je sjajno da zarade prihod od brendova i proizvoda koje generalno vole i podržavaju, piše Mondo. Ovaj vid marketinga generalno neće biti jedini izvor prihoda za utjecajne osobe, jer nije pouzdan niti stalan, međutim, to je dobar način da zaradite dodatni prihod.

9. Fotografije, intelektualna svojina i kreativna režija

Pored monetizacije svog utjecaja i društvenih mreža, influenceri mogu da monetizuju svoje lične vještine, bilo da se radi o fotografiji, pisanju teksta, kreativnom usmjeravanju, strateškom savjetovanju, stajlingu ili kreiranju sadržaja. Influenceri su obično kreativci koji dobro razumiju poslovanje i koji su iskoristili svoje vještine da kreiraju lični brend, koji na kraju donosi prihod.

10. Događaji

Influenceri također mogu zaraditi novac od organizovanja događaja ili pojavljivanja na određenim događajima. Brendovi se mogu udružiti sa influencerima kako bi privukli više pažnje na događaj ili lansiranje novog proizvoda.

Prihvati notifikacije